عصر خودرو

خودرو سواری معامله گران در نخستین هفته منفی بورس

عصر بازار- در نخستین هفته منفی بورس در سالجاری صنعت «خودرو و ساخت قطعات» با ۲۰.۱ درصد بیشترین حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

خودرو سواری معامله گران در نخستین هفته منفی بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در هفته ای که گذشت حجم معاملات بورس 2812 میلیون سهم و ارزش آن 6787 میلیارد ریال بود که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته قبل خود به ترتیب 46 و 58.8 درصد کاهش داشته است.

    همچنین در نخستین هفته منفی بورس در سالجاری سه صنعت «خودرو و ساخت قطعات» با 20.1 درصد، «محصولات شیمیایی» با 10.5 درصد و «فلزات اساسی» با 9.5 درصد بیشترین حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

    این گزارش می افزاید: در 30 روز گذشته نیز صنعت «انتشار، چاپ و تکثیر» با بازدهی مثبت 20.2 درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت «محصولات چوبی» با افت 12 درصدی بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکتها نیز شرکت «قند شیرین خراسان» در این مدت با مثبت 73.5 درصد بیشترین افزایش و «تولید محور خودرو» با منفی 27.4 درصد بیشترین کاهش را داشتند.

    این گزارش می افزاید: در حالی در هفته گذشته حجم، ارزش و دفعات معاملات در بورس به ترتیب 46، 58.8 و 13 درصد افت داشته و شاخص بورس نیز با 633 واحد افت معادل 0.8 درصد کاهش را به ثبت رسانده تا نخستین افت هفتگی شاخص بورس در سالجاری رقم بخورد که به باور کارشناسان روشن نبودن سیاستهای اقتصادی دولت دوازدهم، تداوم رکود اقتصادی، برگزاری فصل مجامع و دستورالعمل جدید بانک مرکزی از جمله عوامل افت بورس است.

    برچسب ها