عصر خودرو

ناکامی های ادامه دار خصوصی سازی

رقم واگذاری های محقق در بودجه ۹۵ چقدر است؟

عصر بازار: درآمد حاصل از سهام عدالت و واگذاری های اصل ۴۴ تا پایان سال جاری به ۱۲ هزار میلیارد تومان هم نمی رسد.

رقم واگذاری های محقق در بودجه ۹۵ چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، میر علی اشرف پوری حسینی، رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره میزان تحقق درآمد دولت از واگذاری شرکت های مشمول اصل 44 قانون اساسی که امسال در نوبت واگذاری قرار دارند، گفت: «به علل مختلفی که عمده ترین و مشهودترین آن شرایط حاکم بر بازار سرمایه است، بخش بزرگی از واگذاری ها انجام نشده یا در صورت عرضه سهام شرکت های مشمول واگذاری، سهام آن ها در بازار فروش نرفته است».

    وی ادامه داد:« همین مسئله باعث شده درآمد حاصل از واگذاری ها در نیمه نخست امسال اختلاف معناداری با رقم پیش بینی شده در بودجه داشته باشد و پیش بینی می کنم همین اختلاف تا پایان سال هم باقی بماند».

    پوری حسینی اشاره ای به رقم پیش بینی شده در بودجه برای درآمد حاصل از واگذاری ها نکرد، ولی گفت:« از رقمی که در بودجه سال 94 پیش بینی شده تا پایان نیمه اول سال جاری تنها 4 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری ها محقق انجام شده است».

    معاون وزیر اقتصاد پیش بینی کرد« تا پایان سال حدود 10 تا 11 هزار میلیارد تومان واگذاری انجام شود».

    بررسی قانون بودجه سال جاری نشان می دهد درآمد پیش بینی شده از محل واگذاری شرکت های اصل چهل و چهاری حدود 17 هزار میلیارد تومان است.

    رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین به نکته دیگری نیز در مورد پیش بینی تحقق درامد 11 هزار میلیارد تومانی نیز اشاره کرد و گفت:« البته این رقم 10 تا 11 هزار میلیارد تومانی نیز مربوط به درآمدهایی است که از واگذاری های سال قبل در حال وصول است».

    وی ادامه داد: « واگذاری های امسال هم سهام عدالت و هم فروش به علت شرایط خاص اقتصادی کشور بسیار کمتر از سال های قبل بود».

    رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رقم واقع بینانه برای درآمدهای ناشی از واگذاری ها در بودجه سال 95 چقدر باید باشد، گفت: «سازمان مدیریت در حال تدوین بودجه سال 95 است و از ما هم نظر خواهی کرده اند. پیش بینی این موضوع هم خیلی سخت است اما اگر اتفاق ویژه ای نیفتد پیش بینی می کنم در سال آینده تقریبا مشابه سال جاری بین 11 تا 12 هزار میلیارد تومان واگذاری داشته باشیم. به عبارت دیگر به قیمت جاری مقدار درامد محقق از محل واگذاری شرکت های دولتی و سهام عدالت و ... سال 95 رقمی بیشتر از امسال نخواهد بود».

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها