عصر خودرو

بازگشایی نمادهای بانکی چه زمان محقق می‌شود؟

عصر بازار- پرونده بسته بودن نماد بانک‌ها در بورس مدت‌ها است که مطرح است و برخی مسئولان سازمان بورس هم وعده داده بودند که نمادهای بسته را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با حل مشکلات مرتبط با صورت‌های مالی آنها باز خواهند کرد.

بازگشایی نمادهای بانکی چه زمان محقق می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، پرونده بسته بودن نماد بانک‌ها در بورس مدت‌ها است که مطرح است و برخی مسئولان سازمان بورس هم وعده داده بودند که نمادهای بسته را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با حل مشکلات مرتبط با صورت‌های مالی آنها باز خواهند کرد، این درحالی است که هنوز هم نماد برخی بانک‌ها بر روی تابلوی بورس قرار نمی‌گیرد تا بلکه سهامداران دلشان خوش باشد که سرمایه‌شان قابل معامله بوده و دیگر بلوکه نیست.

    تقویت احتمال باز شدن نماد بانک‌ها

    علی عباسی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بسته بودن نمادهای بانکی اظهار داشت: ترس از ریزش موقت شاخص با بازگشایی نماد بانکی باعث شده، هم‌اکنون بازار سهام بیمار باشد و نتواند در مسیر درست گام بردارد.

    وی ادامه داد: واهمه و ترس حاکم بر بازار سهام موجب شده تا قیمت بسیاری از سهم‌های غیر مرتبط با بانکی‌ها حدود 40 درصد ریزش داشته باشد و این اتفاق باعث ریزش کلی بازار از حیث سهام و نه از حیث شاخص شده است.

    عباسی عنوان کرد: درحال حاضر در نماد بانکی مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که امیدواریم به زودی این مشکلات پایان پذیرد.

    گفتنی است با برگزاری مجمع یکی از بانکها، فصل مجامع بانک‌ها رسماً آغاز می‌شود و باید منتظر ماند و دید که واکنش سهامداران در اولین مجمع این بانک در سال جدید، چه خواهد بود و آیا نماد بسته برخی بانک‌ها، بالاخره امسال به فرجام مناسبی می‌رسد و آیا اجرای مرحله دوم اصلاح صورت‌های مالی بر اساس IFRS منجر به واکنش منفی در بازار سرمایه ایران و در نماد بانکهای بزرگ کشور خواهد شد یا خیر.

    برچسب ها