عصر خودرو

وزیر اقتصاد روسیه:

اقتصاد روسیه با نفت ۴۰ دلاری هم می‌چرخد

عصر بازار- وزیر اقتصاد روسیه با بیان اینکه این کشور وابستگی به نفت را به حداقل رسانده و اقتصادش با نفت ۴۰ دلاری هم می‌چرخد،‌ گفت: امسال تقاضای جهانی نفت افزایش می‌یابد و در کنار توافق اوپک قیمت را بالا خواهد برد.

اقتصاد روسیه با نفت ۴۰ دلاری هم می‌چرخد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، مکسیم اورشکین، وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد که در اقتصاد این کشور، نفت بی‌اهمیت شده است، ما به سیاست‌های کلان اقتصادی در این کشور فکر می‌کنیم و اقتصاد روسیه با قیمت نفت بشکه‌ای 40 دلار هم راه خود رابا قدرت ادامه می‌دهد.

    اورشکین درباره تأثیر تمدید 9 ماهه توافق اوپک اعلام کرد: «طی 9 ماهه آینده تمدید توافق اوپک باعث کاهش ذخایر بازار شده و قیمت را در کوتاه‌مدت تقویت خواهد کرد. در حقیقت اقتصاد روسیه به قیمت نفت توجهی ندارد و ما بر سیاست‌های کلان اقتصادی تمرکز داریم.»

    وی همچنین گفت: این توافق بسیار با اهمیت بود، چرا که می‌تواند در شرایط کنونی باعث پایداری بازار شود. در حال حاضر ذخایر نفت بازار در حال کم شدن است. البته امسال تقاضای جهانی هم افزایش خواهد یافت و به متوازن شدن بازار کمک زیادی خواهد کرد و باعث می‌شود که ذخایر بازار و متعادل شدن عرضه و تقاضا با سرعت بیشتری پیش رود. ما قرار است به سطح تولید میانگین پنج سال گذشته برسیم و در این حالت است که بازار به شرایط عادی خود برخواهد گشت.

    براساس این گزارش، در 25 می کشورهای اوپک و غیراوپک به تصمیمی رسیدند که براساس آن، توافق قبلی را تا آوریل 2018 ادامه دهند. براساس آن، کشورهای اوپک و 11 تولیدکننده غیراوپکی قرار است کاهش 1.8 میلیون بشکه در روز نفت را تا 9 ماهه دیگر ادامه دهند.

    در اواخر سال گذشته میلادی اوپک و 11 کشور غیراوپکی توافق کرده بودند تا از ابتدای سال 2017 تولید نفت خود را روزانه 1.8 میلیون بشکه در روز و به مدت 6 ماه ادامه دهند. تمدید اخیر این توافق برای تأثیر بیشتر بر بازار و قیمت بود.

    برچسب ها