عصر خودرو

با امضای ۵ قرارداد نفتی;

پای روسنفت روسیه به مناطق نفتی کردستان عراق باز شد

عصر بازار- مقامات اقلیم کردستان عراق و شرکت‌ روسنفت روسیه در حاشیه مجمع تجاری بین‌الملل سن پترزبورگ چند قرارداد همکاری در زمینه اکتشاف و تولید نفت امضا کردند.

پای روسنفت روسیه به مناطق نفتی کردستان عراق باز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، در حاشیه برگزاری نشست بین‌المللی تجاری سن پترزبورگ در روسیه شرکت نفتی دولتی روسنفت روسیه و مقامات اقلیم کردستان عراق چند قرارداد در زمینه اکتشاف و تولید نفت با یکدیگر امضا کردند.

    این حجم قرارداد بزرگترین قراردادی است که شرکت‌‌های روسیه در حاشیه برگزاری نشست کنونی سن پترزبورگ امضا کردند.

    براساس این قرارداد شرکت روسنفت به یکی از بزرگترین شبکه‌های انتقال نفت با ظرفیت 700 هزار بشکه در روز در این منطقه دست خواهد یافت و قرار است تا پایان سال 2017 ظرفیت این شبکه به یک میلیون بشکه روزانه افزایش یابد.

    اسناد مربوط به این قراردادها در دیدار ولادیمر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امضا شد.

    ایگور سچین مدیر شرکت روسنفت و آشتی هورامی وزیر منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق در حاشیه نشست سن پترزبورگ این قراردادها را امضا کردند.

    برمبنای این قراردادها روسیه به یکی از سوددهترین مناطق نفتی خاورمیانه دست خواهد یافت به گونه‌ای که حجم نفت قابل استحصال این منطقه 45 میلیارد بشکه و حجم گاز قابل استحصال آن 5.66 هزار میلیارد متر مکعب گاز برآورد شده است.

    این قراردادها شامل 5 قرارداد تولید مشترک شامل تولید و ایجاد زیرساخت‌ها که بسیار برای روسنفت قابل توجه است، هستند.

    سخنگوی روسنفت تاکید کرد: درنتیجه این قراردادها ما به شبکه انتقال نفت کردستان به ترکیه به مدت 20 سال دسترسی پیدا می‌کنیم.

    سخنگوی روسنفت ادامه داد: این قراردادها شامل سرمایه‌گذاری در یکی از استراتژیک‌ترین مناطق نفتی رو به توسعه است و شرکت‌های آمریکایی و دیگر شرکت‌های خارجی تمایل دارند تا به این منطقه دسترسی پیدا کنند.

    کردستان عراق در زمینه تولید بسیار پتانسیل بالایی در تولید نفت داشته و قصد دارد حجم تولید خود را افزایش دهد.

    برچسب ها