عصر خودرو

نزول قیمت ها به ثبت رسید؛

اونس، دلار و سکه ترکیب آرام هفته گذشته

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۳۵ هزار و ۸۳۲ قرارداد و ارزش ۴ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال رسید.

اونس، دلار و سکه ترکیب آرام هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، معاملات آتی سکه طی هفته گذشته با روند نزولی قیمت به پایان رسید، که کارشناسان عامل اصلی آن را روند آرام معاملات در ماه مبارک رمضان عنوان کردند، البته این در شرایطی است که بهای سکه در بازار آتی و نقدی طی هفته مذکور تحت تاثیر روند نزولی دلار و اونس نیز قرار گرفته بود.

    به این ترتیب درمعاملات آتی سکه طی هفته گذشته، سررسید اسفند ماه سال جاری به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 27هزار و 673 قرارداد را به ارزش 3هزار و 819 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید دی ماه سال جاری نیز با 4هزار و 709 قرارداد به ارزش 634 میلیارد ریال رسید. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد آبان امسال جای گرفت؛ به طوری که با انعقاد یک هزار و 634 قرارداد به ارزش 214 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند. همچنین سررسید تیر ماه نیز با یک هزار و 201 قرارداد به ارزش 147 میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید شهریور ماه  با 606  قرارداد به ارزش 76 میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

    معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

    همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  3هزار و 617 قرارداد منعقد شد .

    هفته گذشته در بازارها برای تمامی شاخص‌های بازار آتی روی روند نزولی به ثبت رسید، به‌طوری‌که طلای جهانی بعد از چند هفته‌ روند مثبت تغییر جهت داده و افت 6 دلاری هفتگی را به ثبت رساند. دلار داخلی نیز با کاهش 10 تومانی دیگر شاخص بازار بود که مسیر نزولی داشت. در این رابطه با توجه به شروع ماه رمضان، افت قیمت را در معاملات آتی طی هفته گذشته دیدیم به طوری که در معاملات روز پنجشنبه هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند نزولی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل تیر ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 220 هزار تومان، کاهش 0.02درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور سال جاری با قیمت یک میلیون و 257 هزار تومان افت 0.03درصدی را به ثبت رساند. همچنین که سکه تحویل آبان امسال نیز با نرخ یک میلیون و 297 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی 0.16 درصدی را تجربه کرد.  سررسید دی ماه هم با نرخ یک میلیون و 337 هزار تومان معامله و با کاهش 0.02درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید اسفند ماه نیز با قیمت یک میلیون 373 تومان به ثبت رسید و با افت قیمت 0.05درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها