عصر خودرو

جهانگیری:

رشداقتصادی سال‌گذشته غیر از بخش نفت، در صنعت و کشاورزی هم قابل توجه است

عصر بازار- معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه اصناف نقش موثری در اشتغال زایی دارند، حمایت نظام بانکی از اصناف تولیدی و خدماتی را خواستار شد و گفت: براساس گزارش مرکز آمار رشد اقتصادی سال گذشته دربخش های مختلف قابل توجه است.

رشداقتصادی سال‌گذشته غیر از بخش نفت، در صنعت و کشاورزی هم قابل توجه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در جلسه بررسی بسته ارتقای توان ملی به نامگذاری سال 96 با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب، بر ضرورت تلاش در جهت اشتغال زایی و ایجاد فرصت های شغلی در کشور تاکید کرد.
    وی با یادآوری اهمیت نقش موثر اصناف در اشتغال زایی و لزوم حمایت نظام بانکی از اصناف خدماتی و تولیدی تاکید کرد و اظهار داشت: اصناف می توانند با دریافت تسهیلاتی اندک در جهت توسعه فعالیت های خود و اشتغالزایی گام بردارند و از این رو حمایت از اصناف در سال اشتغال و تولید یک ضرورت است.
    وی همچنین به گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص عملکرد بسته ارتقای توان تولید ملی در سال 95 اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته تحرک خوبی در بخش اقتصاد کشور بوجود آمد و با وجود آن که تصور می شد بخش زیادی از رشد اقتصادی مربوط به بخش نفت است اما گزارش های مرکز آمار ایران نشان داد که رشد اقتصادی کشور در سایر بخش ها و بخصوص در بخش صنعت و کشاورزی نیز رشدی قابل توجه بوده است.
    معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که بخشی از این دستاوردها مرهون تصمیمات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و همراهی نظام بانکی بوده است، از همه کسانی که برای رشد اقتصادی در سال گذشته تلاش کرده اند، قدردانی کرد.
    جهانگیری گفت: مدیران عامل بانک‌ها در سال جدید نیز با روحیه مضاعف و با شجاعت کارها و برنامه ها را دنبال کنند تا در سال جاری نیز شاهد دستاوردهای هرچه بهتر در بخش تولید و اشتغال کشور باشیم.
    وی افزود: دستاوردهای سال گذشته نشان داد که اگر اولویتی در کشور از سوی رهبرمعظم انقلاب تعیین شود، مدیران کشور با جدیت پای کار می آیند و همه تلاش خود را برای تحقق اهداف تعیین شده به کار می گیرند.
    معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: اینکه گاهی عده ای سعی می‌کنند عملکرد مدیران کشور را زیر سوال ببرند، جفا در حق نظام مدیریتی کشور است البته باید در مواردی که از سوی مدیران کم کاری صورت می گیرد، این کاستی ها اصلاح شود.
    جهانگیری به برنامه ریزی های انجام شده برای ارائه تسهیلات در جهت رونق بخش تولید و اشتغال در سال 96 اشاره و تصریح کرد: باید نظارت دقیق صورت گیرد که تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی و صنعتی به درستی و در راستای توسعه فعالیت ها و اشغالزایی هزینه شود و این منابع مالی در جای دیگر مصرف نشود.
    در این جلسه که محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی، احمد دوست حسینی رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، جمعی از مدیران عامل بانک ها و نمایندگان برخی دستگاه های اجرایی نیز حضور داشتند، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی از عملکرد در خصوص بسته ارتقا توان تولید ملی در سال 95 ارائه کرد.
    نماینده وزارت صنعت، ایجاد امیدواری در صاحبان صنایع کوچک، هم افزایی و همدلی و مشارکت میان مدیران اجرایی و افزایش تولید و اشتغال در بخش قابل توجهی از بنگاه های اقتصادی را از جمله آثار اجرای طرح رونق تولید در سال 95 برشمرد.
    در ادامه این جلسه گزارشی نیز از برنامه های سال 96 بر اساس مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی به منظور ارتقای توان تولید ملی و اشتغالزایی ارائه شد که براساس این گزارش قرار است در سال 96 نظام بانکی در چارچوب سیاست های خود و در راستای اشتغال زایی، از اصناف تولیدی و خدماتی حمایت کرده و تسهیلات مورد نیاز آنها را تامین نماید.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، ارائه تسهیلات برای طرح رونق تولید برای واحدهای صنعتی و معدنی کوچک و متوسط، تکمیل طرح های نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت و بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی از دیگر برنامه های سال 96 بود که در این گزارش بدان پرداخته شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

    برچسب ها