عصر خودرو

"اچ کیو" روند هفتگی کالاهای اساسی را بررسی کرد؛

موج سواری کامودیتی ها

عصر بازار- در هفته ای که گذشت بازارهای استراتژیک کالایی همچون انرژی، زغال سنگ و کشاورزی‌ روند نزولی پیش گرفتند، این در شرایطی است که مدت مذکور برای بازار فلزات گران بها رضایت بخش بود.

موج سواری کامودیتی ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، در این گزارش نگاهی گذرا به بازار کالاهای اساسی داریم.

    طی هفته گذشته در روز هایی که بازار انرژی با روندی نزولی دست و پنجه نرم کرد، اتفاقات نا امید کننده ای برای زغال سنگ به وقوع پیوست، تعطیلی نیروگاه های کنتاکی شرایط متفاوتی را برای بازار این محصول رقم زد.

    این در حالی است که در بازار فلزات طلا و نقره شرایط امیدوار کننده ای را تجربه می کردند، اگرچه فلز مس از این موقعیت رضایت بخش مستثنی بود.

    در بازار کشاورزی نیز با کاهش قیمت سویا به کمترین مقدار خود در 14 ماه گذشته، تمایل کشاورزان به ذرت افزایش یافت.شرایط مساعدی نیز در بازار گندم دیده می شد.

    بازار انرژی

    نفت: با عرضه بیش از تقاضا ی طلای سیاه،قیمت نفت خام قبل از تشکیل نشست در تابستان کاهش یافت و به 49.77 دلار به ازای هر بشکه رسید.

    گاز طبیعی: قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه جولای با کم شدن میزان تبادلات به3.227 دلار به ازای هر واحد حرارتی بریتانیا سقوط کرد.

    زغال سنگ: با رفتن به سمت انرژی های تجدید پذیر، نیروگا های زغال سنگ حتی در مرکز شهر زغال سنگ,کنتاکی نیز در حال تعطیل شدن هستند.

    بازار فلزات

    نقره: قیمت نقره با بالا رفتن قیمت طلا به علت نگرانی از اقتصاد کلان، افزایش یافت.

    فلزات گران بها: در این هفته قیمت طلا با تخمین داده های ضعیف از پی ام آی چین به 1269.91 دلار به ازای هر اونس افزایش یافت.

    فلزات اساسی: تخمین داده های مشابه که باعث رشد قیمت طلا شد، برای فلز مس نتیجه متضادی در پی داشت و در بازار فلزات لندن به 5633 دلار به ازای هر تن سقوط کرد.

    بازار محصولات کشاورزی

    گندم: قیمت گندم با توجه به شرایط نامطلوب که می تواند تولید محصول را محدود کند، به 4.35 دلار به ازای هر پیمانه افزایش یافت.

    ذرت و سویا: قیمت سویا به کمترین مقدار خود در 14 ماه گذشته یعنی9.13 دلار به ازای هر پیمانه رسید که موجب تمایل بیشتر کشاورزان به سمت ذرت شد.

    برچسب ها