عصر خودرو

حسن‌پور بیگلری مطرح کرد:

بورس کالا معرف برند پسته ایرانی در دنیا

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت : عرضه پسته در بورس کالای ایران راهکاری برای ایجاد بازارهای بین المللی جدید و شناساندن برند پسته ایرانی به تمام دنیا است.

بورس کالا معرف برند پسته ایرانی در دنیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، نماینده مردم سیرجان و بردسیر درمجلس در رابطه با صادرات بهینه پسته به بازار جهانی از طریق بورس کالا گفت: عرضه پسته در بورس کالا علاوه برایجاد بازارهای فروش جدید می تواند ارز آوری را نیز برای کشور به ارمغان بیاورد، چرا که پسته ایرانی به مراتب از کیفیت بالاتری نسبت به نمونه های خارجی برخوردار است.

    شهباز حسن پوربیگلری درباره وضعیت ارائه محصولی پسته در بورس کالا، ادامه داد: امیدواریم امسال،همزمان با برداشت پسته از اراضی کشاورزی این محصول استراتژیک در بورس کال با اقدامات اصولی ارائه شده از سوی این بازار مالی با استقبال مواجه شود تا علاوه برساماندهی وضعیت اقتصادی کشاورزان، بسترهای فروش پسته را در بازار داخلی به نحو شایانی مدیریت شود.

    عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: عرضه پسته در بازارهای بین المللی توسط شرکت های مختلف با برندهای متنوع مانعی برای صادرات بهینه پسته به بازار جهانی به شمار می‌آید.

    وی با بیان اینکه صادرات قدرتمند پسته ایرانی در بازار جهانی نیازمند تعیین یک برند ثابت است، تصریح کرد: هزینه تولید بالا و عدم نرخ صادراتی مانعی برای صادرات بهینه پسته به بازار جهانی تلقی می شد، اما اکنون بورس کالا گام مثبتی برای ساماندهی بازار اقتصادی پسته برداشته است که امیدواریم به زودی شاهد تثبیت جایگاه پسته ایرانی در دنیا باشیم.

    حسن پور بیگلری، گفت: حمایت بانک کشاورزی از ارائه پسته در بورس کالا گامی بزرگ تلقی می شود که در این مسیر نباید کوتاهی صورت بگیرد.

    نماینده مردم سیرجان و بردسیر درمجلس ادامه داد:برای تداوم صادرات پسته به بازارهای بین المللی کشاورزی باید درگام نخست ، میزان برندهای صادراتی پسته ایرانی را به یک یا چند برند کاهش داد تا بتوان با انبوه تولید وارد بازار جهانی شد.

    وی با بیان اینکه کیفیت پسته ایرانی به مراتب بالاتر از نمونه آمریکایی آن است، یادآورشد: آمریکایی‌ها با تاکتیک‌های تبلیغاتی به دنبال کسب جایگاه پسته ایرانی در عرصه بین المللی هستند.

    برچسب ها