عصر خودرو

مدیر امور اعضای کانون کارگزاران تبیین کرد:

پایداری شاخص در سقف تاریخی ۳ ساله

عصر بازار- شاخص بورس اوراق بهادار همانند دیگر هفته­ های سال جاری، مثبت بود و از رقم ۸۰.۳۴۴ به رقم ۸۰.۵۱۳ رسید و رشد ملایمی را ثبت کرد؛ هرچند در این هفته ارزش و حجم معاملات با کاهش رو به رو و تعداد روزهای منفی بیشتر از هفته های قبل بود که ۳ عامل را می­ توان برای توجیه وضعیت فعلی متصور شد.

پایداری شاخص در سقف تاریخی ۳ ساله
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بهنام بهزادفر مدیر امور اعضای کانون کارگزاران و مدرس دانشگاه ضمن بیان مطلب فوق  گفت: دلیل اول وضعیت فعلی، انتظار اهالی بازار سرمایه به معرفی تیم اقتصادی کابینه دولت و برنامه­ های اقتصادی در دولت دوازدهم است، تا بتوان چشم ­انداز مناسبی از وضعیت اقتصادی کشور در 4 سال آینده داشت.

    وی ادامه داد: دومین عامل وضعیت شرایط تکنیکالی شاخص بورس است که رقم 81000 برای شاخص، سقف تاریخی 3 ساله محسوب می­ شود که از اواخر سال 92 تا کنون، شاخص هیچ وقت از این رقم نتوانست عبور کند. در واقع  برای سومین مرتبه شاخص به این محدوده رسیده است.

    مدیر امور اعضای کانون کارگزاران به سومین عامل تاثیرگذار در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: حضور در فصل مجامع شرکت­ ها عامل موثر بعدی است و از آن­جایی که بعضی شرکت­ ها در شرایط رکودی قرار دارند، سهامداران علاقه مند به حضور در مجمع و دریافت سود تقسیمی نیستند.

    این مدرس دانشگاه در پایان عنوان کرد: جهت رشد اقتصادی کشور و رشد بازار سرمایه اولین اقدام مهم، اصلاح نظام بانکی کشور است. در شرایط فعلی نرخ سود بانکی بین 15 الی 20 درصد و آخرین رقم اعلام شده برای نرخ تورم کم­تر از 10 درصد است. این اختلاف بین نرخ تورم و نرخ سود بانکی در کشورهای دیگر بسیار پایین و نزدیک به صفر است، یا حتی به عنوان مثال در آمریکا و اروپا این رقم حتی منفی است اما در کشورمان این اختلاف بالای 10 درصد است.

    وی افزود: در واقع در شرایط فعلی، بانک­ ها رقیب همه بازارهای موازی شدند و چنانچه اصلاح نظام بانکی اتفاق بیفتد می­ توان پیش بینی کرد که رشد بازار سرمایه پایدار خواهد بود.

    برچسب ها