عصر خودرو

رییس اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت بازار سرمایه:

قوانین، مقررات و رویه‌های ابهام‌آفرین شناسایی می شود

عصر بازار- رییس اداره پیشگیری و ارتقا سلامت بازار سرمایه، گفت: با توجه به بند "۸" ماده "۷" قانون بازار اوراق بهادار مبنی بر پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم، اداره‌ای با ماموریت ویژه پیشگیری و ارتقاء سلامت بازار سرمایه ایجاد شده است

قوانین، مقررات و رویه‌های ابهام‌آفرین شناسایی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، سمیه سادات آقامیری، رییس اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت بازار سرمایه  عنوان کرد: این اداره قصد دارد در مسیر اهداف تعیین شده قوانین، مقررات و رویه‌های ابهام‌آفرین را شناسایی کرده و برای رفع آنها پیشنهاد اصلاحی ارائه دهد.

    وی با اشاره به اینکه ایجاد بانک جامع اطلاعاتی محکومان با هدف ابهام زدایی از آمار جرائم در دستور کار این اداره قرار دارد، اضافه کرد: ایجاد رتبه‌بندی در پیشگیری از جرائم و تخلفات ارتکابی از دیگر برنامه های اداره پیشگیری و ارتقا سلامت بازار سرمایه است.

    آقامیری با تاکید بر نقش تعاملات سازنده در اثربخشی فعالیت‌های این اداره، عنوان کرد: به طور حتم تعامل با ارکان، شرکت‌ها و نهادهای بازار سرمایه و همچنین همکاری مؤثر با نهادهای ناظر مانند مجلس شورای اسلامی، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و معاونت پیشگیری قوه قضاییه شرط لازم پیشبرد اهداف ما خواهد بود.

    رییس اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت بازار سرمایه یکی دیگر از فعالیت‌های این اداره را ارتباط با صاحب‌نظران مالی و حقوقی برشمرد و افزود: ظرفیت بسیار خوبی از حیث کارشناسی در داخل و خارج سازمان وجود دارد.

    وی با ابراز امیدواری نسبت به اجرای دقیق قانون بازار اوراق بهادار تصریح کرد: بی‌تردید موفقیت در دستیابی به اهداف مدنظر، مرهون همکاری همه نهادهای مرتبط خواهد بود و این اداره نیز به عنوان بخشی از ساختار حقوقی سازمان بورس از پیشنهادهای سازنده این نهادها استقبال می‌کند.

    یاد آور می شود: اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت بازار سرمایه با هدف ارتقاء سلامت و شناسایی عوامل اصلی بروز تخلفات و جرایم، توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و در زیرمجموعه معاونت حقوقی ایجاد شده و اهداف خود را در تعامل با همه ذی‌نفعان بازار سرمایه پیش خواهد برد.

    برچسب ها