عصر خودرو

آهنی:

سرمایه‌گذاران فرانسوی برای بررسی‌های میدانی به ایران سفر کنند

عصر بازار- سفیر ایران در پاریس، بر ضرورت انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های فرانسوی در ایران تاکید کرد.

سرمایه‌گذاران فرانسوی برای بررسی‌های میدانی به ایران سفر کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، به ابتکار انجمن صادرکنندگان منطقه ارل(Arle) و اتاق بازرگانی و صنعت این منطقه و با همکاری اتاق بازرگانی بین‌المللی جنوب فرانسه (Cci Provence Alpes Cote Azur ) همایش اقتصادی «بررسی فرصت‌ها و چالش‌های حضور در بازار ایران» با حضور علی آهنی، سفیر کشورمان در فرانسه، هروه شروبینی ( Herve Cherubini ) شهردار و مسئولان و فعالان اقتصادی منطقه در شهر پروانس برگزار شد.
    سفیر کشورمان در فرانسه در سخنرانی افتتاحیه این همایش، ضمن تشریح شاخص‌های اقتصادی و زمینه‌ها و فرصت‌های همکاری اقتصادی و صنعتی بین ایران و فرانسه، با تاکید بر ضرورت انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مشترک شرکت های فرانسوی در ایران برای تولید جهت مصارف داخلی و صادرات مازاد آن، اظهار کرد: اگر شما دغدغه صادرات دارید ما هم در ایران برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش صادرات غیرنفتی همین دغدغه را داریم. بنابراین لازم است با سفر به ایران و بررسی‌های میدانی برای پی بردن به ظرفیت‌های وسیع همکاری، طرف‌های مطمئنی را برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران بیابید که با تولید در ایران با استفاده از مزیت‌های نسبی فراوان بتوان ضمن بهره‌برداری از بازار داخلی، مازاد تولید را هم به کشورهای دیگر صادر کرد.
    در ابتدای همایش، فرانسوا دولوز، رئیس انجمن صادرکنندگان منطقه Arles فرانسه گفت: ایران بازار مهمی است که باید پس از تحریم ها به آن توجه دقیق کنیم. هدف ما از برگزاری این همایش بررسی اجرای برنامه‌های همکاری مشترک با استفاده از تجربیات سفیر، اتاق بازرگانی و رایزن‌های تجارت خارجی فرانسه و انجمن صادرکنندگان است.
    ژوزف برن( Brun  Josef )،  مدیر شرکت Energy Makeen  و معاون انجمن صادرکنندگان نیز در سخنرانی خود خاطرنشان کرد: این همایش برای اولین بار تحت عنوان Mondial Export در سال 2015 با حضور شرکت‌های مهم فرانسوی در منطقه آرل تشکیل شد. هدف ما این است با برگزاری این همایش بتوانیم از ظرفیت‌های کشورهایی مثل ایران با داشتن ظرفیت‌های عظیم اقتصادی بهره مند شویم.
    خانم توزی، کارشناس شرکت بیمه کوفاس با ارائه نموداری از وضعیت اقتصادی کشورهای مهم جهان از جمله چین، روسیه، برزیل، آلمان و فرانسه، گفت: در برخی از کشورها در سال 2015 شاهد افزایش ریسک سرمایه‌گذاری بودیم که از جمله آن عربستان با 65 درصد و روسیه با 60 درصد بود در حالی‌که در همین دوره کشورهای همچون اسپانیا بیشترین رشد اقتصادی را تجربه کردند. فرانسه در بین این کشورها از رشد اقتصادی 3/1 درصدی برخوردار بود.
    وی تاکید کرد که متاسفانه موضوعات امنیتی و تروریسم تاثیر زیادی بر میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی داشته است.
    در ادامه جلسه هم سایر سخنرانان به شرایط سرمایه‌گذاری در ایران، چگونگی آشنایی شرکت‌های فرانسوی از ظرفیت‌های همکاری و مشکلات و موانع فراروی همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران و راهکارهای آن و همچنین تجربیات برخی از شرکت‌های فعال فرانسوی در ایران پرداختند و در نهایت به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ داده شد.

    برچسب ها