عصر خودرو

توافق همکاری مشترک روسیه و اتریش در صنعت نفت ایران

عصر بازار- دو شرکت نفتی گازپروم‌نفت روسیه و OMV اتریش توافق کردند تا به طور مشترک با یکدیگر در صنعت نفت ایران همکاری کنند.

توافق همکاری مشترک روسیه و اتریش در صنعت نفت ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، دو شرکت گازپروم‌نفت روسیه و OMV اتریش توافق کردند تا به طور مشترک در حوزه‌های نفتی ایران همکاری کنند

    بنا بر اعلام OMV همکاری‌های اولیه این دو شرکت در زمینه تحلیل، ارزیابی و مطالعه درباره مکان ذخایر نفتی ایران با همکاری شرکت ملی نفت ایران خواهد بود.

    وادیم یاکوفلف معاون اجرایی شرکت گازپروم نفت طی بیانیه‌ای اعلام کرد شرکت OMV می‌تواند در زمینه ارزیابی جغرافیایی اولیه دو میدان نفتی به این شرکت کمک کند. شرکت OMV در سال 2001 همکاری خود را با ایران با ورود به توسعه میدان نفتی مهر آغاز کرد و در سال 2006 به دلیل اعمال تحریم‌های بین‌المللی ایران را ترک کرد.

    سال گذشته میلادی که بخشی از تحریم‌ها علیه ایران لغو شد، شرکت OMV اتریش همکاری خود با ایران را از طریق امضای یک تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی نفت ایران برای توسعه تعدادی از میادین نفتی و گاز ایران آغاز کرد.

    شرکت OMV اتریش که مانند همه شرکت‌های خارجی باید یک شریک ایرانی انتخاب کند، در ماه ژانویه با شرکت نفتی دانا انرژی توافقنامه همکاری در توسعه میادین نفتی و گازی را امضا کرد. OMV در برنامه خود اعلام کرده است که ایران، روسیه و امارات را در اولویت توسعه همکاری‌های خود قرار داده است.

    برچسب ها