عصر خودرو

وزیر صنعت خبر داد:

ساخت ۲۰ کارخانه جدید سیمان

عصر بازار- وزیر صنعت با اعلام اینکه طرح رونق امسال هم ادامه دارد و ۱۰ هزار واحد تولیدی صنعتی طبق توافق با بانک مرکزی وام دریافت می کنند، گفت: اما شرط استفاده کارخانه ها از تسهیلات رونق تولید امسال افزایش ۱۰ درصدی تولید و نیز افزایش ۱۰ درصدی اشتغال است.

ساخت ۲۰ کارخانه جدید سیمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمد رضا نعمت زاده افزود: در سال گذشته 5400 طرح نیمه تمام صنعتی تکمیل شده و 5500 واحد صنعتی نیز که در دولت های گدشته تعطیل شده بودند احیا شد و این طرح ها با تداوم توجه دولت به اقتصاد مقاومتی در سال جاری هم ادامه خواهد یافت.

    وی از تکمیل و راه اندازی 6 هزار واحد صنعتی در سال 96 خبرداد و تصریح کرد:با تکمیل این طرح ها 70 هزار شغل جدید در کشور ایجاد می شود.همچنین با تکمیل طرح های توسعه ای واحدهای فعال 40 هزار شغل جدید در این بخش هم به وجود خواهد آمد.

    نعمت زاده موفقیت طرح رونق تولید در سال گذشته و پرداخت تسهیلات به 12 خزار واحد صنعتی تاکید کرد:امسال نیز این طرح ادامه خواهد داشت و 10 هزار واحد تولیدی صنعتی بر توافقهای انجام شده با بانک مرکزی وام دریافت می کنند.

    به گفته این مقام ارشد بخش صنعت بر اساس باززسی های انجام شده از تسهیلات پرداخت شده رونق تولید در سال قبل واحدهای تولیدی که از این تسهیلات استفاده کرده اند افزایش تولید و تثبیت اشتغال داشته اند اما شرط استفاده کارخانه ها از تسهیلات رونق تولید امسال افزایش 10 درصدی تولید و نیز افزایش 10 درصدی اشتغال است.

    نعمت زاده با ابراز خرسندی از نتیجه دادن تلاش های دولت در استان ها که منجر به راه اندازی واحدهای تولیدی جدید می شود ادامه داد:رشد صنعت در ابتدای دولت یازدهم منفی 10.5 ، رشد معدن منفی 2و رشد کسب و کار حدود صفر بود  اما دولت دکتر روحانی تلاش کرد به اکثر خواسته های مردم جامه عمل بپوشاند .هر چند به دلیل مشکلات موجود هنوز این تلاش ها کاملا نتیجه نداده و ادامه دارد اما دولت توانست بر لساس آخرین آمار منتشر شده رشد اقتصادی را به 8.3 و رشد صنعتی را به 6.5 برساند.

    وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اینکه از مجموع 55 مورد کالای موثر در توسعه صنعتی تولید بیش از 50 مورد دارای رشد مثبت بوده تصریح کرد:در برخی از بخش ها به ویژه بخش ساختمان با مشکلات زیادی مواجه بودیم و علاوه بر کاهش تقاضای داخلی شاهد کم شدن صادرات نیز بودیم.اما با رایزنی های انجام شده با تولید کنندگان محصولات ساختمانی از جمله سیمان تلاش کرده ایم مشتری های جدید صادراتی برای سیمان کشور بیابیم تا رونق دوباره صنعت ساختمان را در کشور شاهد باشیم.

    وی از راه اندازی 20 کارخانه سیمان جدید در آینده نزدیک خبر داد و افزود:برخی گمان می کنند با توجه به رکود بازار سیمان نباید کارخانه جدید احداث کرد اما به همت مسوولان کشور صنعت ساختمان و سیمان رونق می گیرد و توسعه صادرات این کالا نیز تاسیس کارخانه های جدید را می طلبد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو