عصر خودرو

تولید ۱.۳ میلیون تن پلی اتیلن با راه اندازی ۲ طرح جدید پتروشیمی در امریکا

عصر بازار- اکسان موبیل آمریکا بابهره برداری از دو مجتمع جدید پتروشیمی ۱.۳ میلیون تن به محصول تولیدی پلی اتیلن خود می افزاید.

تولید ۱.۳ میلیون تن پلی اتیلن با راه اندازی ۲ طرح جدید پتروشیمی در امریکا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، شرکت اکسان موبیل به تازگی از تکمیل مکانیکی دو مجتمع جدید تولید پلی اتیلن هر یک با ظرفیت تولید 650 هزار تن در سال در سایت تولید پلاستیک خود واقع در مونت بلویو (Mont Belvieu) تگزاس خبر داد.

    بر اساس اعلام این شرکت، انتظار می رود تولید در مجتمع های جدید از سه ماهه سوم سال جاری میلادی آغاز شود و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده محصول پلی اتیلن نهایی به بازارهای جهانی ارسال و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

    بر پایه این گزارش، این پروژه بخشی از یک طرح توسعه ای چند میلیارد دلاری در منطقه بی تاون تگزاس به شمار می رود و خطوط تولید پلی اتیلن یادشده از خوراک اتیلن تولید شده در واحد کراکر بخار جدید و در دست ساخت اکسان موبیل در مجموعه بی تاون استفاده می کنند.

    نیل چپمن رئیس شرکت اکسان موبیل کمیکال، عنوان کرد: در راستای تولید پلی اتیلن با بهره گیری از خوراک ارزان قیمت و فراوان حاصل از منابع شیل، دو خط تولید جدید که در آستانه بهره برداری قرار دارند؛ ظرفیت این تاسیسات تولید پلی اتیلن را به دو برابر افزایش می دهند و آن را به یکی از بزرگترین مجتمع های تولید این محصول در جهان تبدیل می کند.

    طرح توسعه ای بی تاون یکی از 11 پروژه اعلام شده از سوی اکسان موبیل به عنوان بخشی از برنامه 10 ساله این شرکت موسوم به توسعه منطقه گلف کوست (Growing the Gulf initiative) است که با سرمایه ای 20 میلیارد دلاری اجرایی می شود.

    برچسب ها