عصر خودرو

شکایت ۴.۲ میلیارد دلاری ترکسل علیه ام تی ان به دلیل فعالیت در بازار تلفن همراه ایران

عصر بازار- شرکت ترکسل ترکیه اعلام کرد، دعوای حقوقی ۴.۲ میلیارد دلاری این اپراتور ارائه دهنده خدمات تلفن همراه علیه شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی بر سر مجوزی که این شرکت برای فعالیت در ایران کسب کرده، پس از سال ها تاخیر نزد دادگاهی در آفریقای جنوبی مطرح می شود.

شکایت ۴.۲ میلیارد دلاری ترکسل علیه ام تی ان به دلیل فعالیت در بازار تلفن همراه ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شرکت ترکسل مدعی است که شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی با استفاده از رشوه و نفوذ نادرستی که داشته توانسته مجوز فعالیت در بازار تلفن همراه ایران را کسب کند و این مجوز در ابتدا به شرکت ترکسل اعطا شده بود. ام تی ان این ادعاها را رد کرده و بار دیگر با تکرار موضع قبلی خود در قبال این پرونده گفته که شکایت مذکور «فاقد وجاهت حقوقی است.»

    شرکت ترکسل اولین بار در سال 2012 شکایتی را علیه شرکت ام تی ان نزد محاکم قضایی آمریکا مطرح کرد. یک سال بعد این شرکت از این دعوا در نزد محاکم آمریکا خارج شد و در نزد محاکم داخلی آفریقای جنوبی اقامه دعوا نمود که این پرونده از آن زمان درگیری پیچ و خم رویه محاکم این کشور بوده است.

    بزرگترین اوپراتور تلفن همراه ترکیه چندان با پرونده های حقوقی مطول بیگانه نیست و خود این شرکت ده سالی است که موضوع محل اختلاف بین 3 سهامدار ترکسل است.

    سرهات دمیر، معاون شرکت ترکسل گفت: «ما خشنودیم که این پرونده در نهایت دارد در آفریقای جنوبی به دادگاه ارجاع می شود.... ترکسل به دنبال تعیین زودترین زمان ممکن برای برگزاری جلسه دادرسی برای این پرونده خواهد بود و قصد دارد نزد محاکم آفریقای جنوبی از ادعاهای خود دفاع کند.»

    به گفته مقامات ترکسل، دعوای این شرکت به دلیل ابراز اعتراضات شرکت ام تی ان و پاسخ های شرکت ترکسل به این مخالفت ها به تاخیر افتاده بود. در روز 5 می، یک دادگاه عالی آفریقای جنوبی 30 اعتراض دیگر مطرح شده از سوی ام تی ان را رد کرد و مسیر را برای رفتن این پرونده به دادگاه هموار ساخت. به گفته وکیل شرکت ترکسل در آفریقای جنوبی دادگاه این پرونده احتمالا تا پایان سال 2018 تکمیل خواهد شد.

    برچسب ها