عصر خودرو

هفته ای بی‌رمق برای بورس تهران پشت سر گذاشته شد

عصر بازار- هفته گذشته یکی از بی رمق ترین هفته ها برای معاملات بورس تهران بود. در ۵ روز کاری گذشته شاخص کل ۶۳۳ واحد افت کرد و بسیاری از سهم ها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند.

هفته ای بی‌رمق برای بورس تهران پشت سر گذاشته شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دو روز پیش شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران در تراز 80 هزار و 513 واحدی قرار گرفت این در حالی است که 7 روز پیش از آن این عدد 633 واحد بالاتر و در کانال 81 هزار و 146 واحدی بود.

    همچنین شاخص آزاد شناور در این مدت از عدد 88 هزار و 758 واحدی پس از 1034 واحد افت به رقم 87 هزار و 724 واحدی رسید و شاخص بازار اول پس از 451 واحد تنزل تا سطح 56هزار و 10 واحدی پایین آمد.

    علاوه بر این ها شاخص بازار دوم هزار و 334 واحد افت کرد و از تراز 181 هزار و 571 واحدی به عدد 180 هزار و 237 واحدی رسید.

    در اولین روز معاملات تالار شیشه ای در هفته ای که گذشت خودرویی‌ها در روند قیمت سهام‌شان شاهد افت بودند. نمادهایی همچون ایران خودرو، ‌سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن و مهرکام پارس بیش از یک درصد در قیمت پایانی افت کردند و معدود نمادهایی از این روند افت مصون ماندند.

    شنبه گذشته در گروه فلزات اساسی شاهد افت در اکثر نمادها در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی بودیم. هر چند که تک سهم‌ها مقداری در این گروه رشد کردند. علاوه بر این در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای نیز شاهد شرایط کاهشی بودیم و تعداد زیادی از نمادهای این گروه در کانال افت قرار گرفتند. در گروه قند و شکر تعدادی از نمادها شاهد شرایط کاهشی و تعدادی نیز روند افزایشی را تجربه کردند.

    شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات یکشنبه هفتم خرداد ماه 96 با کاهش 207 واحدی روی رقم  80 هزار و 713 واحد ایستاد.

    در دومین روز داد و ستد های بورس تهران روند کاهشی در قیمت تعداد زیادی از سهم ها مشهود بود و شاخص کل با افت 207 واحدی رو به رو شد. شاخص آزاد شناور نیز در این روز با کاهش 312  واحدی به رقم  88 هزار و 47  واحد دست یافت.

    در سومین روز معاملات تالار شیشه‌ای در هفته ای که گذشت اکثریت قریب به اتفاق نماد خودرویی‌ها در کانال کاهشی قرار گرفته‌اند. در گروه بانکی‌ها و موسسات اعتباری نیز روند مشابه خودرویی‌ها بود و تقریبا تمام نمادهای این گروه نیز با روند کاهشی مواجه شدند. علاوه بر این اکثریت نمادها در گروه فلزات اساسی نیز شاهد روند کاهشی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی بودند هر چند که نمادهایی همچون صنایع فولاد آلیایی یزد، فولاد هرمزگان جنوب و سپنتا با رشد در قیمت پایانی مواجه شدند.

    اما در همان روز قندی‌ها بار دیگر مخالف جریان بازار یکدست رشد کردند و تعداد زیادی از نمادهای این گروه توانستند در قیمت پایانی با بیش از 3 درصد رشد همراه شوند و صف خرید را تجربه کنند.

    اما در چهارمین روز داد و ستد های بورس تهران در سه شنبه گذشته در گروه محصولات دارویی اکثر نمادها با روند رو به کاهش در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله مواجه شدند البته نمادهایی همچون دارویی لقمان و تولید مواد اولیه داروپخش روند رو به رشدی را شاهد بودند، اما به عنوان نمونه گروه دارویی برکت که در ماه‌های پایانی سال 1395 در بورس تهران عرضه اولیه شد 016 درصد افت در قیمت پایانی را تجربه کرد و به مبلغ هر سهم 192 تومان رسید. این در حالی است که این سهم در زمان عرضه اولیه با قیمت 242 تومان کشف قیمت شد.

    در این روز در گروه محصولات شیمیایی نمادهای بیشتری روند رو به رشد را از خود نشان دادند، اما تعداد زیادی از نمادها نیز با روند رو به کاهش در قیمت پایانی مواجه شدند. در گروه فلزات اساسی نیز تعدادی از نمادها روند کاهشی و تعدادی نیز روند افزایشی را تجربه کردند. اما در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای اکثریت قریب به اتفاق نمادها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند.
    در آخرین روز معاملات تالار شیشه ای در هفته ای که گذشت دماسنج بازار سرمایه پس از افت و خیزهای فراوان در نهایت در تراز گذشته ایستاد. در این روز در گروه خودرو نماد پارس خودرو، قطعات اتومبیل ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران و بهمن دیزل با رشد بیش از یک درصد مواجه شدند، اما تعداد زیادی از نمادها با روند کاهشی در قیمت پایانی روبرو بودند. قندی ها در چهار نماد روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند و مابقی نمادها به جز یک نماد توانستند حدود 5 درصد رشد کنند.

    برچسب ها