عصر خودرو

تولید شمش طلا در مجتمع طلای موته اصفهان ۵۰ درصد افزایش یافت

عصر بازار- تولید شمش طلا در مجتمع طلای موته در شمال اصفهان به دلیل بهبود و ارتقای کیفیت آزمایشگاه کنترل کیفیت و افزایش راندمان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

تولید شمش طلا در مجتمع طلای موته اصفهان ۵۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مجتمع طلای موته با ظرفیت اسمی تولید 288 کیلوگرم طلا در سال در هفت کیلومتری شمال غربی روستای موته از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه در شمال اصفهان قرار دارد.
    مدیر مجتمع طلای موته روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان تولید شمش طلا در این مجتمع در سال 95 بیش از ظرفیت اسمی به 380 کیلوگرم رسید که نسبت به سال 94 بیش از 50 درصد افزایش یافته است.
    علیرضا طالاری افزود: مقدار تولید سال گذشته مجتمع طلای موته حتی از ظرفیت اسمی آن که 288 کیلوگرم بوده، بیشتر شده است.
    وی از جمله عوامل موثر در این زمینه را افزایش راندمان تولید، افزایش کیفیت، خرید ماده معدنی با عیار بالا از سایر معادن و کاهش زمان توقف های کارخانه عنوان و تاکید کرد: رویه افزایش تولید در این مجتمع همچنان ادامه دارد و امید است امسال نیز نسبت به سال گذشته تولید بیشتری داشته باشیم.
    از طرفی مدیر کل استاندارد اصفهان نیز تاکید کرد که مجتمع طلای موته در سال گذشته توانسته است با بهبود و ارتقای آزمایشگاه کنترل کیفیت، میزان بازده تولیدی شمش طلای خود را افزایش دهد.
    غلامحسین شفیعی گفت: این مجتمع جزء نخستین و بزرگترین معادن طلای کشور است و شمش طلا با عیار 999 در هزار و با خلوص بسیار بالا در آن تولید می شود.
    وی با بیان اینکه تولید هرگونه فلزات گرانبها مشمول استاندارد اجباری است و محصول های آن باید دارای کد شناسایی استاندارد باشد، خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد اصفهان از حدود 15 سال گذشته بر تولید شمش طلا در مجتمع طلای موته اصفهان، نظارت داشته است.
    شفیعی گفت: محصولات طلای این مجتمع به عنوان پشتوانه و ذخائر ارزی کشور محسوب می شود.
    فعالیت مجتمع طلای موته از سال 1372 با همکاری یک شرکت استرالیایی آغاز و تاکنون حدود 6 تن طلا در این مجتمع تولید شده است.
    از هر تن مواد معدنی در این معدن 1.6 گرم و در برخی رگه ها تا 2 گرم در تن طلا به دست می آید.

    برچسب ها