عصر خودرو

نگاهی به نمادهای بسته بانکی در بورس و فرابورس

عصر بازار- عداد زیادی از نمادهای بانکی در بورس و فرابورس ایران متوقف هستند که می توان از بارزترین آنها به نماد بانک صادرات در بورس و نماد بانک ایران زمین در فرابورس اشاره کرد.

نگاهی به نمادهای بسته بانکی در بورس و فرابورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در اواخر سال 1395 بود که نماد بانک ملت پس از 6 ماه توقف بازگشایی شد. این سهم که در 27 تیرماه سال 1395، 241 تومان داد و ستد می‌شد در روز بازگشایی آن در پنجم بهمن‌ماه سال 1395،  با افت بیش از 37 درصد از قیمت پایانی خود تنها 120 تومان معامله شد.

    همچنین نماد بانک تجارت که در 29 تیرماه سال 1395 که همزمان با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی با قیمت 100 تومان متوقف شده بود پس از حدود هفت ماه در 13 بهمن‌ماه سال 1395 با بیش از 33 درصد کاهش در قیمت پایانی تنها 66 تومان معامله شد و امروز نیز نماد این بانک به علت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف است.

    این توقف‌های طولانی مدت باعث شد نه تنها برای ماه‌ها، دارایی سهامداران خرد بلوکه شود، بلکه وضعیت نابه‌سامان صورت‌های مالی آنها باعث شد پس از مدت زمان طولانی قیمت سهم شان به شدت ریزش داشته باشد و سهامداران این بانک‌ها از  هر دو سمت مورد ضرر و زیان واقع شوند.

    علاوه بر این نماد بانک صادرات ایران که از 29 تیرماه سال 1395 بابت مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی متوقف شده بود، همچنان بر روی تابلوی اصلی بورس نیامده و سهامداران خرد آن ها همچنان نگران آینده سرمایه‌گذاری خود هستند.

    همچنین نماد بانک پارسیان هم از 12 آبان‌ماه سال گذشته به علت آنچه ابهام در ارائه‌ اطلاعات اعلام شده، بر روی تابلوی اصلی بورس متوقف است و امروز همچنان بعد از گذشت 7 ماه بازگشایی نشده است.

    بانک دی دیگر نماد متوقف در گروه بانکی‌هاست که از اواخر تیرماه سال گذشته معامله گران نمی‌توانند این سهام را خرید و فروش کنند و این نماد روی تابلوی بازار عادی فرابورس همچنان متوقف است.

    از دیگر نمادهای بانکی که در فرابورس ایران معامله می‌شدند و امروز متوقف است می‌توان به نمادهای بانک گردشگری، بانک سرمایه، بانک ایران زمین، شرکت اعتباری ثامن و شرکت اعتباری کوثر مرکزی اشاره کرد.

    نماد بانک گردشگری از اواخر مردادماه سال 1395 با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل با اهمیت پیش بینی درآمد مالی هر سهم متوقف شد. همچنین شرکت اعتباری کوثر مرکزی در اواخر اسفندماه سال 1395 به علت آنچه در اطلاعات ارائه شده بیان شد نمادش تا امروز قابل معامله در فرابورس ایران نیست.

    اما در میان تعداد نمادهای بانکی که در بورس و فرابورس متوقف هستند نماد بانک ایران زمین از اوایل سال 1394 تاکنون متوقف است. این بانک باید در رابطه با صورت‌های مالی سال 1394 و 1395 شفاف سازی کرده و صورت‌های مالی میان دوره‌ای خود را افشاء کند. بانک سرمایه نیز از سوم آبان ماه سال 1395 و شرکت اعتباری ثامن از 19 خردادماه سال 1395 بر روی تابلوی بازار عادی فرابورس متوقف‌اند.

    برچسب ها