عصر خودرو

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

جایگاه و نقش پارلمان های ایران و ارمنستان برای روابط اقتصادی فراهم است

عصر بازار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه و نقش پارلمان ها ایران و ارمنستان برای تعامل و روابط اقتصادی فراهم است و بسترهای مناسبی برای توسعه روابط در بخش های مختلف به ویژه در موضوعات اقتصادی میان دو کشور در حال توسعه است.

جایگاه و نقش پارلمان های ایران و ارمنستان برای روابط اقتصادی فراهم است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی در دیدار با «آرتاشس تومانیان» سفیر ارمنستان روند رو به رشد تعاملات اقتصادی و فرهنگی میان ایران و ارمنستان را مثبت ارزیابی کرد.
    وی دراین دیداربا تشریح پیوند عمیق و دیرینه فرهنگی و تاریخی دو ملت افزود: پیشینه مراودات میان ایران و ارمنستان بستر مناسبی جهت گسترش همکاری ها در عرصه توریسم و تجارت فراهم است.
    وی در ادامه یادآورشد: امیدواریم با توسعه روابط بین دو کشور بتوانیم به ایجاد رابطه صمیمانه و توسعه بیش از پیش دو کشور همسایه بپردازیم.
    پورابراهیمی تاکید کرد: جایگاه و نقش پارلمان ها در دو کشور برای تعامل و روابط اقتصادی فراهم است و بسترهای مناسبی برای توسعه روابط دربخش های مختلف به ویژه درموضوعات اقتصادی میان دو کشور در حال توسعه است.
    نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: ما دارای تاریخ مشترکی هستیم و در راستای ارتقاء سطح همکاری ها و منافع دو ملت، توسعه روابط اقتصادی می توان مذاکره کرد.
    وی در ادامه بر توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی به ویژه ارتباطات پارلمانی فیمابین تأکید کرد.
    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر اهمیت تبادل تجارب میان کمیسیون های تخصصی در مجالس دو کشور تأکید کرد و گفت: «همکاری میان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با کمیسیون اقتصادی مجلس ارمنستان درخصوص مسائل معدنی و بانکی را مهم می دانیم».

    ** ایران در جایگاه ویژه ای در منطقه قرار دارد
    سفیرارمنستان در ادامه این دیدار با ابرازخرسندی ازگسترش مراودات فرهنگی، اقتصادی و کشاورزی میان دو کشور بیان داشت: رابطه ایران و ارمنستان همواره بر پایه احترام متقابل بوده و ایران در جایگاه ویژه ای در منطقه قرار دارد.
    «آرتاشس تومانیان» گفت: ما امیدواریم که همکاری دو کشورعلاوه برعرصه اقتصادی و کشاورزی، در عرصه پارلمانی نیز توسعه یابد.
    وی خواستار برگزاری نشست هم اندیشی بررسی راه های توسعه مناسبات تجاری فیمابین با نمایندگان کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی شد.
    به گزارش خانه ملت، در این نشست سیدفرید موسوی عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی نیز حضور داشتند و مطالبی درخصوص توسعه روابط بین دو کشور را بیان داشتند.

    برچسب ها