عصر خودرو

حرکت دست به عصای سهامداران گروه خودرو در این هفته

عصر بازار- در این هفته شاهد رخوت و کم‌رمقی در معاملات گروه خودرو بودیم، از این رو در حجم و ارزش معاملات گروه نسبت به میانگین هفته ماقبل آن به ترتیب افت ۴۷ و ۵۰ درصدی رخ داد.

حرکت دست به عصای سهامداران گروه خودرو در این هفته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از عصر خودرو، در غیاب نماد خساپا، فضای احتیاطی بر معاملات گروه خودرو حاکم شده است، پرونده  گروه خودرو در این هفته در شرایطی بسته شد که نماگر این بازار در آخرین روز کاری هفته در سطح  18 هزار و 709 واحد قرار گرفت و با کاهش بازدهی 3 درصدی معاملات هفته اخیر را به پایان رساند.
    نماد خکاوه  که از 26 اردیبهشت ماه متوقف شده، در اولین بودجه حسابرسی شده سال 96 سود اعلامی پیش بینی شده را به زیان تبدیل کرد، خکاوه در بودجه قبلی برای هر سهم مبلغ 52 ریال سود پیش بینی کرده بود در این گزارش با رشد هزینه مالی، زیان 108 ریالی برای هر سهم تخمین زد.
    همینطور در آخرین روز کاری هفته ختوقا صورت مالی 12 ماهه سال 95 خود را با تعدیل مثبت 42 درصدی در کدال منتشر کرد و به دنبال آن شاهد رشد 3 درصدی قیمت سهم بودیم درحالیکه مابقی نمادها اکثرا تغییرات جزئی را به ثبت رسانیدند.
    انتظار می رود در هفته آینده نیز این روند نزولی با توجه به دو تعطیلی پیش رو ادامه داشته باشد، اما در مجموع انتظار می رود با نزدیک شدن شاخص گروه به سطح حمایتی 18هزار و 360 واحد به آرامی شاهد بهبود نسبی روند معاملات باشیم.
    در مجموع گروه خودرو هفته‌ای متعادل و کم حجم را پشت سر گذاشت و عمده معاملات گروه در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) و در بازه منفی دنبال شد، در این شرایط سهامداران ترجیح می‌دهند در جست‌وجوی تک‌سهم‌ باشند تا در بازار دست به عصا حرکت کند و خصوصا اقبال سهامداران به سمت سهم های بازار پایه‌ای بیشتر بود.
    گروه خودرو که پیش تر نورچشم سهامداران بود در هفته های اخیر از رونق افتاده است و تا بازگشایی سایپا به نظر نمی رسد تغییر چندانی شاهد باشیم.
    در جدول زیر نگاهی به وضعیت کلی گروه طی دو هفته اخیر داشته ایم:

    برچسب ها