عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

تصویب برجام تاثیر زیادی بر بورس ندارد

عصر بازار: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار گزارش‌های نامناسب شش ماهه شرکت‌های بورسی، نگرانی معامله گران را افزایش داده است.

تصویب برجام تاثیر زیادی بر بورس ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی احمدی  با اشاره به تصویب کلیات برجام در مجلس گفت: خوش بینی های حاصل از این اتفاق در کنار عملی شدن مفاد توافق هسته ای و رفع تحریم ها از یک سو و نیز بهبود و رشد قیمت کالاهای جهانی و افزایش جهانی قیمت نفت می تواند موجب بهبود شرایط بازار سرمایه در آینده شود.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که تصویب کلیات برجام در مجلس تاثیر زیادی بر معاملات بازار نداشته است افزود: بنظر می رسد انتظار گزارش‌های نامناسب شش ماهه شرکت‌ها که ناشی از رکود اقتصادی و تاثیر آن بر سودآوری بنگاههاست موجب شده تا نگرانی معامله گران به بورس افزایش پیدا کند.
    وی همچنین با بیان این که عوامل خارج از بورس و اقتصاد نیز این روزها تاثیر منفی خود بر بازار سرمایه را ادامه داده اند اذعان داشت: یکی از این عوامل کاهش جهانی قیمت نفت است که بنظر نمی رسد در کوتاه مدت شاهد افزایش آن و نیز تاثیرپذیری بازار سرمایه از این اتفاق باشیم.
    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در حال حاضر نرخ سود بانکی جذاب ترین گزینه برای سرمایه گذاری در کشور است که بنظر نمی رسد کاهش آن نیز بتواند نقدینگی را به سمت بورس روانه کند؛ چرا که بازار سرمایه کماکان برای سرایه گذاری غیرجذاب است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها