عصر خودرو

در معاملات بازارهای جهانی؛

ارزش سهام آمازون به یکهزار دلار رسید

عصر بازار- ارزش سهام آمازون در معاملات بازارهای جهانی به یکهزار دلار رسید که به گفته تحلیلگران بازار، نشان دهنده حکمرانی تجارت الکترونیک است.

ارزش سهام آمازون به یکهزار دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر،  ارزش هر سهم آمازون در معاملات بازارهای جهانی برای اولین بار به مدت چند لحظه بالاتر از 1000 دلار رفت و این شرکت را که با حکمرانی در تجارت الکترونیک و محاسبات فضای ابری به دنبال ترغیب سرمایه گذاران است، وارد مرحله ای جدید از حیات خود شد.

    ارزش هر سهم آمازون در بورس نیویورک به 1001.20 دلار رسید و معاملات روزانه را  با کمی تغییر در سطح  996.70 به پایان برد. ارزش این سهام نسبت به یک سال قبل بیش از 40 درصد رشد داشته که این بیش از دو برابر رشد 15 درصدی شاخص S&P 500 در همین دوره زمانی است.

    جان بلکلج، تحلیلگر بازار که به تازگی پیش بینی خود از قیمت آمازون را تا 1125 دلار به ازای هر سهم افزایش داده است، می گوید : احتمالا ارزش سهام آمازون حتی از این هم بالا تر می‌رود چرا که با تغییر عادات خرید و بازنگری بازار در به کارگیری بهتر تکنولوژی آمازون در صنایع عظیم جهانی به سرعت در حال رشد است و هیچ نشانه ای از کند شدن در آن دیده نمی‌شود.

    او ادامه میدهد: آمازون راهی طولانی را طی کرده است، بازار هایی که آمازون در آنها نقش دارد واقعا عظیم هستند. همه چیز به همین خوبی ادامه می یابد و سرمایه گذاران هم در انتظار سود بیشتر این سهام هستند.

    البته گفته می شود که فروشگاههای زنجیره ای وال مارت، بزرگترین خرده فروش دنیا امسال فروش هایی 3 برابر آمازون خواهد داشت. ارزش بازار 478 میلیارد دلاری آمازون که شرکتی برخاسته از سیاتل است  2 برابر شرکت فروشگاه های وال مارت شده است؛ سرمایه گذاران بیشتر از تعداد وسیع فروشگاههای موجود وال مارت  به شبکه تبادلات وتحویل تحت وب آمازون روی آورده اند چرا که طبق اعلام EMarketer Inc با تداوم تغییر رفتار خریداران، از فروشگاهها به خرید آنلاین،  امسال پرداخت های آنلاین با سرعتی بیش از 4 برابر کل پرداخت های خرده فروشی رشد خواهد کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو