عصر خودرو

سیف در حاشیه جلسه هیات دولت:

ارز تا پایان سال جاری تک‌نرخی می‌شود

عصر بازار- رئیس‌کل بانک مرکزی از تک نرخی شدن نرخ ارز تا پایان سال جاری خبر داد.

ارز تا پایان سال جاری تک‌نرخی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی رئیس کل بانک مرکزی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت اظهارداشت:‌ تک‌نرخی کردن ارز یکی ار بنامه‌های قطعی ما در سال جاری است.

    وی تاکید کرد: نرخ ارز تا پایان سال تک‌نرخی می‌شود.

    سیف در پاسخ به این سوال که آخرین اقدامات بانک مرکزی در بازگرداندن اموال مال‌باختگان موسسات کاسپین و... چه بوده، اظهار داشت: بانک مرکزی در یکی از کارهایی که به صورت جدی روی آن متمرکز شده و هدف اصلی‌اش این است که خسارات مردم را به حداقل برساند، یکسری موسسات بدون مجوز و بدون نظارت بانک مرکزی از گذشته شکل گرفته‌اند و در نتیجه باعث بی‌نظمی‌هایی شده تا عده‌ای سوءاستفاده کنند، مرجع قضایی وارد این موضوعت شده و همکاری بسیار خوبی وجود دارد و داریم درباره تک‌تک اینها با هماهنگی مراجع قضایی کار را دنبال می‌کنیم.

    وی در ادامه افزود: عمده‌ترین قسمتی را هم که بانک مرکزی بر روی آن متمرکز است، با همکاری مرجع قضایی شناسایی اموال در درجه اول است تا این اموال مورد سوءاستفاده قرار نگیرند و هدف هم این است که به محض اینکه این اموال تثبیت شد، شروع به پرداخت کنیم، کمااینکه در رابطه با موسسه فرشتگان این اتفاق افتاد و ما ابتدا اموال را شناسایی کردیم و متناسب با آن با هماهنگی مرجع قضایی اقدام به پرداخت شده تا 10 میلیون تومان و سپس تا 20 میلیون تومان و بیشتر انجام خواهد شد، البته برخی مزاحمت‌هایی ایجاد کرده بودند که این موضوعت به تدریج عملیاتی شده و در حال انجام است.

    سیف تأکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند که بانک مرکزی حداکثر تلاش خود را به کار گرفته و هیچ راه دیگری که ما بخواهیم به خاطر برخی‌ حساسیت‌ها آن را انجام بدهیم، وجود ندارد.

    وی یادآور شد: به استانداران ونیروی انتظامی توصیه داشته‌ام که باید مراقبت کنیم که مجدداً دیگر چنین پدیده‌هایی را در آینده نداشته باشیم تا شرایط و بازار اقتصادی ما از یک ثباتی برخوردار باشد.

    سیف در پاسخ به این سؤال که مدتی است که مطرح شده دست چک‌های بانک‌های مختلف تحت تاثیر سیار تجمیع شود چه زمانی عملی خواهد شد، گفت:‌این اقدام در جهت ارتقای وضعیت موجود می باشد همانطور که میدانید یکی از کارهای مثبت که در دو سه سال گذشته انجام شد راه انذاری سامانه چکاوک بود که نظمی را در جهت تبادل چک هایی بانکی انجام میداد و  هم دقت و سرعت را بالابرده بود سرعت عمل مثبتی ایجاد کرد و اعتبار را به چک برگرداند.

    وی ادامه داد: یکی از مراحل تکمیلی آن برمیگردد به امکان شناسایی چک در مبدا که به صورت الکترونیک شناسایی شود  لذا سامانه صیاد نیز وجود دارد که به سامانه چکاوک نیز متصل می شود و  ابعاد مثبت ایستفاده از چکاوک را گسترش می دهد.

    برچسب ها