عصر خودرو

مدیرعامل تامین سرمایه امید بیان کرد:

تبعات بخشنامه واگذاری سرمایه گذاری‌های بانک‌ها بر بازار سرمایه

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بخشنامه بانک مرکزی برای واگذاری سرمایه گذاری های بانک ها تغییر خاصی در عملکرد صندوق ها محتمل نخواهد بود، اما واگذاری دارایی های بانک ها و تاثیر آن بر بازار سهام قابل تامل است.

تبعات بخشنامه واگذاری سرمایه گذاری‌های بانک‌ها بر بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، حبیب رضا حدادی  به بخش نامه بانک مرکزی مبنی بر واگذاری  سرمایه گذاری ها از جمله سهام اشاره کرد وگفت : آنچه از دستورالعمل بانک مرکزی استنباط می گردد، نحوه سرمایه گذاری بانک ها بر اساس سرمایه پایه و نیز واگذاری داراییهای غیر بانکی آنها است.
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به اینکه صندوق های سرمایه گذاری منابع خود را در بانک ها سرمایه گذاری می کنند، بنابراین تغییر خاصی در عملکرد صندوق ها محتمل نخواهد بود، اما واگذاری دارایی های بانک ها و تاثیر آن بر بازار سهام قابل تامل است.
    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید تصریح کرد: هر چه بانک ها دارایی های راکد و یا سایر دارایی های خود را واگذار  نمایند، موجب اصلاح ساختار مالی آنها شده  و بهبود فعالیت عملیات بانکی و بالطبع  کاهش نرخ بازار بین بانکی را به همراه خواهد داشت .
    وی این را هم یاد آور شد که این امر  رقابت بانک ها را در جذب سپرده با نرخ های بالا کاهش خواهد داد.
    این کارشناس بازار سرمابه خاطر نشان کرد: در نتیجه این روند نرخ سود سپرده بانکی کاهش یافته و سرمایه گذاران جهت کسب بازدهی های بالاتر منابع خود را به فعالیت های مولد با بازدهی بالاتر از جمله بازار سرمایه روانه خواهند کرد.

    برچسب ها