عصر خودرو

نماینده مجلس شورای اسلامی:

نفت خام از شمول مالیات فروش مستثنی شد

عصر بازار- حسین امیری خامکانی در تشریح نشست روز سه شنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون دو دستورکار داشت که دستورکار نخست بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده(۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی بود که این طرح در کمیسیون رد شد .

نفت خام از شمول مالیات فروش مستثنی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورکار دوم کمیسیون انرژی، ادامه داد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده دستورکار دیگر کمیسیون بود، که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون انرژی ارسال شده و کمیسیون اصلی آن کمیسیون اقتصادی است.

    مالیات انواع بنزین و سوخت هواپیما 30 درصد تعیین شد

    نایب رئیس کمیسیون انرژی با بیان اینکه مواد 4، 9 و 35 این لایحه به کمیسیون انرژی ارجاع شده است، ادامه داد: بند د ماده (4) که درباره خدمات معاوضه )سوآپ) نفت خام و فرآورده های نفتی (بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید، گاز مایع و سوخت هوایی)، گاز طبیعی و برق بود، به دلیل مغایرت با برنامه ششم رد شد.

    امیری خامکانی با بیان اینکه نرخ مالیات فروش کالاها و یا خدمات کالاهای نفتی براساس این ماده تصویب شد، یادآور شد: انواع بنزین و سوخت هواپیما 30 درصد، نفت گاز و نفت سفید 15درصد، نفت کوره و گاز مایع 10 درصد تعیین شده است.

    نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام از شمول مالیات فروش مستثنی است

    نایب رئیس کمیسیون انرژی افزود: نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام که نهاده اولیه فرآورده‌های نفتی محسوب می شود، از شمول مالیات فروش مستثنی شدند.

    بر اساس این گزارش، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سایر کالاها، محصولات و مشتقات از نفت حسب مورد مشمول مالیات فروش موضوع ماده (9) این قانون می شود.

    برچسب ها