عصر خودرو

درگیری های سیاسی دنیا، روند مثبت آسیا، آشفتگی اروپا

عصر بازار- بیشتر بازارهای آسیایی با روند افزایشی همراه شدند در حالی که گزارش های عملکرد شرکت ها در چین رضایتمند نبوده و نتوانسته توجه سرمایه گذاران را از ریسک های سیاسی اروپا دور کند.

درگیری های سیاسی دنیا، روند مثبت آسیا، آشفتگی اروپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بازارهای آسیایی در حالی که نگران تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای نرخ بهره هستند، انتخابات در اروپا نیز بر نگرانی آنها افزوده است. در این بین، عملکرد شرکت های چینی نیز بر این نگرانی ها افزوده و موجب افت شدید شاخص ها در این منطقه شده است.

    این در حالی است که، قیمت پوند انگلیس روند نزولی و یوآن چین روند صعودی به خود گرفته است.

    اما در بازار ژاپن، افت قیمت سهام بانک ها موجب سقوط شاخص تاپیکس شد در حالی که شاخص شرکت های چینی نیز افت بسیار شدیدی را متحمل شدند .

    در این بین، قیمت پوند انگلیس با سقوط نسبی همراه شد در حالی که آمار نشان دهنده کاهش میزان محبوبیت حزب محافظه کار به رهبری ترزا می در انتخابات است. قیمت نفت نیز با ادامه روند نزولی همراه شد در حالی که قیمت آتی سنگ آهن به کمترین میزان نسبت به ماه نوامبر معامله شد.

    شاخص های آسیایی با روند افزایشی همراه شدند در حالی که پیش بینی عملکرد شرکت های چینی مثبت بود اما همچنان تا سطح مورد انتظار فاصله زیادی دارد .

    عملکرد شرکت ها نشان داد که دومین اقتصاد برتر دنیا در حال پوست اندازی است و توانسته تا مقداری از پیش بینی های چهار ماه ابتدایی سال خود را پوشش دهد

    این در حالی است که، داده ها و آمار ژاپن نشان دهنده است این است که تولیدات صنعتی در این کشور در ماه آپریل با افزایش همراه بوده در حالی که تقاضاهای خارجی همچنان از این کشور رو به افزایش است و این تقاضاها توانسته اقتصاد ژاپن را سرپا نگه دارد .

    بر این اساس، انتخابات در بریتانیا، آلمان و ایتالیا یک ریسک سیاسی تلقی می شود در حالی که گفت و گوها و شعارها برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا همچنان پابرجاست.

    بر این اساس، روزنامه تایمز لندن در آخرین گزارش آماری خود از انتخابات نوشته است که حزب ترزا می ممکن است که 20 صندلی را در پارلمان از دست بدهد .

    نخستین مناظره تلویزیونی میان «ترزا می»، رهبر حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر فعلی و «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر انگلستان روز گذشته درحالی‌که 9 روز به انتخابات زودهنگام پارلمانی بریتانیا باقی است برگزار شد. مهم‌ترین موضوعاتی که در این مناظره به آن پرداخته شد عبارت از حمله تروریستی منچستر و مذاکرات برگزیت بود.

    نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند که با رونمایی از برنامه‌های مالیاتی دو حزب برای آینده انگلستان، اختلاف فاحشی‌ که حزب محافظه‌کار پیش‌تر ایجاد کرده بود تا حدود زیادی کم شده و به زیر 10 درصد تنزل یافته است. در صورت رقم خوردن نتایجی شبیه آنچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند، حزب محافظه‌کار باوجود پیروزی مجدد به اهداف خود برای افزایش تعداد کرسی‌های خود نخواهد رسید و این شکست بزرگی برای نخست‌وزیر است. این در حالی است که حزب حاکم محافظه کار به منظور افزایش تسلط خود بر مجلس عوام اقدام به برگزاری انتخابات زودهنگام کرده است و در صورتی که به نتایج ضعیف تر از وضع فعلی دست یابد، با سیاست خود انتحار سیاسی کرده است.

    در سوی دیگر رئیس جمهور آمریکا درگیری های جدیدی را با آلمان بر سر اختلاف نظر ها رقم زده است در حالی که این مقام مسئول همچنان درگیر بحث های بودجه ای و انتخاباتی است.

    اما در بازارهای آسیایی با وجود اخبار متعدد، شاخص آسیا پاسفیک با افت 0.2 درصدی همراه شد در حالی که شانگهای چین 0.2 درصد مثبت شد .

    شاخص اصلی بورس هنگ کنگ با رشد 0.1 درصدی همراه شد در حالی که شاخص تاپیکس ژاپن افت 0.3 درصدی داشت.

    در ادامه در استرالیا شاخص اس اند پی افزایش 0.1 درصدی را از آن خود کرد و بورس کره جنوبی بدون تغییر شاخص به معاملات ادامه داد.

    در اروپا، شاخص آتی اس اند پی با تغییر اندکی مواجه شد در حالی که شاخص نزدک با روند رو به رشد رو به رو شد.

    برچسب ها