عصر خودرو

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی مطرح کرد؛

آرامش خیال گندمکاران از دریافت سریع مطالباتشان

عصر بازار- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بر اساس تصمیم هیئت‌وزیران، مقررشده محصول گندم استان در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران خریداری شود که در این صورت زمینه برای پرداخت سریع‌تر مطالبات گندم کاران فراهم خواهد شد.

آرامش خیال گندمکاران از دریافت سریع مطالباتشان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، عبدالله یوسفی عنوان کرد:امسال بر اساس تصمیم هیئت‌وزیران تغییری در خرید تضمینی محصول گندم چهار استان کشور ایجادشده که خراسان شمالی نیز ازجمله این استان‌ها است.

    یوسفی اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالای ایران را برای کشاورزان مفید دانست و عنوان کرد:پرداخت سریع‌تر مطالبات به نفع گندم کاران خواهد بود، بر همین اساس مقررشده است، محصول گندم خراسان شمالی در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران برای مصارف صنف و صنعت معامله شود تا تمام افراد ذیربط از این مزایا بهرهمند شوند.

    وی بابیان اینکه خرید گندم از سوی بورس کالا بر مبنای قیمت تضمینی دولت است، گفت: اگر قیمت فروخته‌شده در بورس کمتر از قیمت حمایتی و مشخص در دولت بود، دولت مبلغ مابه‌التفاوت را به کشاورز می‌پردازد.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تأکید کرد: حداکثر تا دو هفته پس از اولین عرضه هر محموله گندم در تابلوی بورس کالا، در صورت عدم خرید از سوی متقاضیان، دولت نسبت به خرید آن اقدام می‌کند.

    یوسفی نرخ خرید گندم از کشاورزان را برای سال جاری به ازای هر کیلو، 1300 تومان عنوان کرد و افزود: امسال 235 هزار تُن گندم در خراسان شمالی تولید می‌شود که از این میزان، پیش‌بینی خرید 175 هزار تُن گندم از کشاورزان راداریم.

    وی با اشاره به آماده‌سازی 36 مرکز خرید و تعاونی روستایی برای خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی، تصریح کرد: این مراکز و سیلوها به‌منظور ذخیره‌سازی گندم و در اختیار شرکت بورس کالا خواهد بود.

    یوسفی در پایان بابیان اینکه در سال گذشته نیز محصول جو از مسیر بورس کالا از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد، ابراز امیدواری کرد: باتجربه کسب‌شده در این زمینه، کشاورزان در سال جاری نیز برای فروش محصول گندم خود مشکلی نخواهند داشت.

     

    برچسب ها