عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفت :

مذاکرات فاز دوم توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با شرکت مرسک

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از رد طرح اولیه شرکت مرسک دانمارک در خصوص فاز دوم لایه نفتی پارس جنوبی در شرکت ملی نفت خبر داد و گفت: باید مذاکرات فاز دوم توسعه لایه نفتی پارس جنوبی پیش از پایان امسال به نتیجه برسد.

مذاکرات فاز دوم توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با شرکت مرسک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، «علی کاردر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: برای فاز دوم توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با شرکت دانمارکی مرسک در حال مذاکره هستیم.

    وی افزود:  این شرکت دانمارکی طرح خود را اخیراً برای توسعه لایه نفتی به شرکت ملی نفت ارائه کرده اما این طرح مورد موافقت ما قرار نگرفت.

    معاون وزیر نفت در تشریح دلایل مخالفت با طرح شرکت مرسک اذعان داشت: این طرح از نظر مدل برداشت از میدان و ضریب بازیافت مورد قبول ما نبود و قرار شد مذاکرات در این زمینه ادامه داشته باشد و طرح جدیدی با اعمال نقطه نظرات شرکت ملی نفت ارائه دهند.

    کادر در پاسخ به اینکه "آیا فکر می کنید مذاکرات با شرکت مرسک تا پایان امسال به نتیجه برسد"، گفت: بله، باید پیش از پایان امسال به نتیجه برسد.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص چرایی نرسیدن میزان تولید نفت از فاز نخست لایه نفتی پارس جنوبی به 35 هزار بشکه در روز که هفدگذاری تولید در فاز نخست بود، تصریح کرد: یک مقدار در خصوص FPSO (شناور جمع آوری و پالایش) باید آرام آرام کار کنیم، عموما در تمامی طرح های ما به همین شکل است که ما آرام آرام میزان تولید را بالا می بریم تا اتفاق غیرایمنی در آنجا شکل نگیرد.

    وی خاطرنشان کرد: با افزایش آرام آرام میزان تولید نفت از 25 هزار بشکه در روز فعلی، در آینده به تولید 35 هزار بشکه ای خواهیم رسید و بعد از آن با به نتیجه رسیدن مذاکرات فاز دوم، نسبت به افزایش ظرفیت برداشت نفت از لایه های نفتی پارس جنوبی اقدام می کنیم.

    برچسب ها