عصر خودرو

از سوی شرکت ملی نفت امارات اعلام شد؛

امارات بیش از ۴ میلیارد دلار بدهی نفتی خود با ایران را تسویه کرد

عصر بازار- شرکت ملی نفت امارات، بیش از ۴ میلیارد دلار از بدهی نفتی خود با ایران را که به دوره پیش از تحریم بر می گردد، تسویه کرده است.

امارات بیش از ۴ میلیارد دلار بدهی نفتی خود با ایران را تسویه کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، شرکت ملی نفت امارات بیش از 4 میلیارد دلار از بدهی خود با ایران را که به خرید نفت و گاز از ایران در دوره پیش از تحریم است، تسویه کرد؛ در همین حال بانک مرکزی ایران 4 میلیارد و یکصد میلیون دلار از بدهی شرکت ملی نفت امارات را دریافت کرده است. 

    البته چند ماه پیش  «بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران تائید کرده بود که شرکت های بین المللی نفتی، پرداخت بدهی های مربوط به خرید نفت از ایران در دوره پیش از تحریم را شروع کرده اند. 

    بر همین اساس، بدهکارهای نفتی ایران شامل شرکت ملی نفت امارات، شل، هلنیک پترولیوم یونان و ساراس ایتالیا هستند که محدودیت های بانکی پیش از دوره تحریم، اجازه تراکنش این شرکت ها با ایران را نمی داد.

    بر پایه این گزارش، توافق هسته ای ایران با 5+1 موجب تسهیل بخشیدن دسترسی ایران به بیش از 50 میلیارد دارایی بلوکه شده در خارج از کشور و فروش بیشتر نفت و انجام تجارت در سطح بین الملل شده است. 

    بر همین اساس، ایران سومین کشور بزرگ صادرکننده نفت اوپک است که روزانه بیش از 2.5 میلیون بشکه نفت عمدتا به مشتریان سنتی خود در آسیا از قبیل چین، هند، کره جنوبی و ژاپن صادر می کند.

    برچسب ها