عصر خودرو

نوسان ۲۶ هزار تومانی سکه در بهار امسال؛

کاهش تقاضا باعث پایین آمدن نرخ سکه شد

عصر بازار- مشاهدات و بررسی‌ها از بازار سکه نشان می‌دهد که سکه تمام طرح جدید از ابتدای امسال تا دهه اول خرداد ماه حدود ۲۶ هزار تومان نوسان قیمت داشته و همچنین در روزهای اخیر به دلیل افت تقاضا با شیب نزولی قیمت همراه شده و نرخ آن به کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

کاهش تقاضا باعث پایین آمدن نرخ سکه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بازار سکه از ابتدای امسال تاکنون با نوسانات و فراز و فرودهایی همراه بوده است به طوری که در حدود 70 روز گذشته سکه تمام حدود 26 هزار تومان نوسان قیمت پیدا کرد.

    بررسی قیمت این نوع سکه در این بازه زمانی نشان می‌دهد که سکه تمام طرح جدید با نرخ یک میلیون و 200 هزار تومان روند خود را در فروردین ماه آغاز کرد. نرخی که پایین ترین نرخ برای این نوع سکه در فروردین ماه بود. در ادامه و در 10 روز ابتدایی فروردین قیمت سکه تمام به یک میلیون و 210 هزار تومان رسید.

    در نیمه فروردین ماه قیمت این نوع سکه با حرکت کاهشی همراه شد و به یک میلیون و 204 هزار تومان تقلیل یافت، سپس در اواخر ماه این شیب صعودی ادامه یافت و به یک میلیون و 217 هزار تومان رسید تا 17 هزار تومان نوسان را در نخستین ماه سال پشت سر گذاشته باشد.

    وضعیت سکه تمام در دومین ماه سال با همان نوساناتی شبیه به ماه قبل‌ از آن همراه بود. سکه تمام طرح جدید در اردیبهشت ماه 1396 بین یک میلیون و 195 تا یک میلیون و 225 هزار تومان در نوسان بود تا در مجموع حدود 30 هزار تومان تغییر قیمت داشته باشد.

    این سکه در ابتدای اردیبهشت ماه با نرخ یک میلیون و 223 هزار تومان حرکت خود را آغاز کرد، در ادامه نرخ سکه با روند کاهش مواجه شد و ابتدا به یک میلیون و 218 هزار تومان و در میانه‌های ماه به یک میلیون و 209 هزار تومان رسید. در ادامه ماه سکه تمام طرح جدید با ادامه روند کاهشی به کمترین میزان خود در اردیبهشت ماه رسید و یک میلیون و 195 هزار تومان در بازار فروخته شد.

    در ادامه و با نزدیک شدن به آخرین روزهای ماه قیمت این نوع سکه به یک میلیون و 221 هزار تومان و در نهایت در آخرین روز ماه اردیبهشت به یک میلیون و 215 هزار تومان رسید.

    در نهایت سکه تمام طرح جدید در خرداد ماه با نرخ یک میلیون و 211 هزار تومان روند خود را آغاز کرد و بعد با حرکت نزولی به یک میلیون و 205 هزار تومان و در 9 خرداد به یک میلیون و 199 هزار تومان رسید تا پایین ترین قیمت این سکه از ابتدای امسال تاکنون رقم خورده باشد.

    بررسی‌ها حاکی از آن است که کاهش تقاضا باعث شده که قیمت سکه در حدود 10 روز اخیر  نزولی شود و به طور متوسط سکه تمام حدود 16 هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد. از طرفی هم کاهش قیمت ارز و تاثیر آن باعث شد که بر خلاف بازار جهانی قیمت‌ها در بازار سکه کاهش پیدا کند.

    برچسب ها