عصر خودرو

ارمنستان بر اجرای کریدور انرژی با ایران، گرجستان و روسیه تاکید کرد

عصر بازار- هایک هاروتونیان معاون وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان تاکید کرد که این کشور آماده همکاری برای اجرای طرح راهگذر انرژی چهار کشوری با ایران، روسیه و گرجستان است.

ارمنستان بر اجرای کریدور انرژی با ایران، گرجستان و روسیه تاکید کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ایروان همچنین آماده است از برنامه های در راستای تضمین امنیت ترانزیت سوخت حمایت کند.
    وی تاکید کرد: باید پذیرفت دسترسی به منابع انرژی، یک مزیت نیست بلکه حق مسلم مردم است، لیکن در بسیاری از کشورها مردم با این مشکل مواجهند و از این رو باید مسیرهای ترانزیت منابع انرژی گوناگون باشد و با تضمین امنیت ترانزیت، این مسیرها را افزایش داد.
    هاروتونیان ادامه داد: ارمنستان همچنین آماده است با تمامی کشورها در ترانزیت گاز و برق همکاری کند.
    وی افزود: در زمان حاضر، ارمنستان تلاش می کند، کریدور با ایران، گرجستان و روسیه را ایجاد کند و همچنین مناقصه ای برای زیرساخت های تامین جریان انتقال برق برگزار کند.
    ایران و ارمنستان که دارای دو خط ترانزیت برق هستند، طرح سومین شبکه را در حال اجرا دارند که زمینه پیوستگی با کشورهای مختلف را ایجاد می کند.
    ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

    برچسب ها