عصر خودرو

پورابراهیمی مطرح کرد:

امکان تعویق واگذاری بنگاه های بانکی با گواهی بورس

عصر بازار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر لزوم واگذاری بنگاه های بانکی، گفت: اگر بازار بورس تائید کند که بانک ها بنگاه ها را عرضه کرده اند اما بازار گنجایش این واگذاری را نداشته است، امکان دارد واگذاری ها به تعویق بیفتد.

امکان تعویق واگذاری بنگاه های بانکی با گواهی بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به مصوبه جدید برای بانک ها و الزام آنها به کاهش ٢0 درصدی بنگاه داری از سهم 40 درصدی کنونی، افزود: باید شرایط بانک ها برای واگذاری سنجیده شود، که آیا شرایط بازار برای واگذاری فراهم است یا خیر و یا اینکه بانک ها مجبور هستند، بنگاه ها را زیرقیمت اصلی واگذار کنند.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیشتر بنگاهداری بانک ها در بخش مسکن و املاک تجاری است، افزود: املاک و مستغلات در شرایط کنونی در وضعیت رکودی قرار دارند، لذا امکان واگذاری آنها توسط بانک ها فراهم نشده است.

    وی ادامه داد: اگر بازار بورس تائید و گواهی کند که بانک ها بنگاه ها را عرضه کرده اند، اما بازار کشش و گنجایش این واگذاری را نداشته ممکن است این واگذاری ها به تعویق بیفتد، اما در هر حال بانک ها باید قانون واگذاری بنگاه ها را رعایت کنند.

    پورابراهیمی با اشاره به اینکه بنگاه داری بانک ها سه عامل عمده دارد، یادآور شد:علاقه بانک ها به بنگاه داری، واگذاری بنگاه ها به جای بدهی توسط دولت و تصاحب بنگاه به جای بدهی توسط بانک ها از دلایل بنگاه داری بانک ها بوده که برای هرکدام باید راهکاری ارائه شود.

    ** تکلیف مجلس به بانک ها واگذاری بنگاه ها است

    وی افزود: در طرح بانکداری اسلامی و استقلال بانک مرکزی به کاهش بنگاه داری بانک ها توجه شده است.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تکلیف مجلس در هر سه بخش واگذاری بنگاه ها است، تصریح کرد: بانک ها ذاتاً به بنگاه داری علاقه مند هستند، اما اگر شرایط املاک و مستغلات بهبود یابد و از حالت رکودی خارج شود، می توان اجرای قانون واگذاری بانک ها را با قدرت بیشتری دنبال کرد.

    برچسب ها