عصر خودرو

اونس در محدوده قبلی ماند

حبس طلا در هفته امید

عصر بازار- اونس طلا در هفته پیش‌بینی‌های افزایشی، به نوسان در محدوده ۱۲۶۰ دلار دل خوش کرده است؛ درحالی‌که پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت پیش از آغاز هفته جدید میلادی نشان می‌داد که اکثر کارشناسان و سرمایه‌گذاران، انتظار رشد ارزش فلز زرد را دارند، اونس در دو روز ابتدای هفته جهشی را تجربه نکرد.

حبس طلا در هفته امید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد ، اونس طلا که دوشنبه، همزمان با تعطیلی بازارهای مالی چین، بریتانیا و آمریکا، با تنها یک دلار رشد به بهای 1268 دلار رسیده بود، صبح سه‌شنبه به سوی ابتدای محدوده 1260 دلار حرکت کرد. صبح روز گذشته، نگرانی‌های مالی مربوط به یونان و ایتالیا، شاخص‌های سهام را کاهشی و درنتیجه خرید طلا را افزایشی کرد. اما با افت یورو در نتیجه نگرانی‌های اروپایی، دلار نگرانی‌های سیاسی مربوط به کاخ سفید را موقتا فراموش کرد تا رشد شاخص دلار، طلا را تحت فشار قرار دهد.

    اونس طلا روز سه‌شنبه تا قیمت 1259 دلار هم پایین رفت و در ساعت 8 عصر به وقت تهران که این گزارش نهایی می‌شد، بهای آ ن به1263دلار رسید،‌ گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی دومین روز کاری هفته رقم خورده باشد. امروز چهارشنبه، آخرین روز ماه مه است و از این رو، اهمیت آن برای معامله‌گران تا حدی بیشتر است.

    تعطیلی برخی بازارها در روز دوشنبه باعث آرام‌تر شدن روندها شد. شاخص دلار در این روز دست نخورده ماند و اونس نوسان اندکی را تجربه کرد. روز دوشنبه هم نگرانی‌ها درباره وضعیت بانک‌های ایتالیا و همچنین کارزار انتخاباتی بریتانیا، بورس‌ها را تحت فشار گذاشت و همزمان، خبر آزمایش موشکی تازه کره‌شمالی نیز جلب توجه کرد. با وجود اثرگذاری این عوامل افزایشی، اونس تحت‌فشار رشد شاخص دلار در ساعات ابتدایی روز و افت بهای نفت خام بود و نتیجه همه اینها، رشد یک دلاری اونس بود.

    اونس روز سه‌شنبه را با همان بهای 1268 دلار آغاز کرد اما بعد به سوی مرز 1260 دلار حرکت کرد. در واقع صبح سه‌شنبه، نگرانی‌های موجود کمکی به طلا نکرد. درحالی‌که مذاکرات بین یونان و نهادهای بین‌المللی برای اعطای کمک‌های مالی جدید ادامه دارد، بحران بدهی آتن سرمایه‌گذاران بین‌المللی را به شدت نگران کرده است. از سوی دیگر، درحالی‌که انتخابات سراسری آلمان و هلند در پیش است، متئو رنتسی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا نیز خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام این کشور همزمان با انتخابات آلمان شده است.

    انتخابات سراسری بریتانیا نیز قرار است 8 ژوئن برگزار شود و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد پس از وقوع حمله تروریستی اخیر به کنسرت شهر منچستر احتمال پیروزی قاطع محافظه‌کاران به رهبری ترزا می، نخست‌وزیر به شدت کاهش یافته است. دلیل ناکامی طلا عمدتا رشد شاخص دلار بود. این شاخص صبح روز گذشته از مرز 5/ 97 واحد عبور کرد. همزمان با رشد دلار، ین ژاپن نیز که از پناهگاه‌های سرمایه است، رشد کرد.

    تازه‌ترین تحلیل اقتصادی «اینوستینگ» نشان می‌دهد انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه مه و آمارهای نرخ تورم منطقه یورو بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد داشت. به گزارش سایت طلا به نقل از اینوستینگ، نگرانی‌های مربوط به بسته محرک مالی و اقتصادی دولت ترامپ و چالش‌های کاخ سفید برای تصویب برنامه‌های خود در کنگره و سنا تاثیر زیادی بر روند میان‌مدت طلا خواهد داشت، اما فعلا گزارش اشتغالزایی روز جمعه بیشتر جلب توجه می‌کند.

    ادامه تنش‌های سیاسی در واشنگتن به‌خصوص پس از برکناری جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی و پرونه مربوط به دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و ارتباط تیم ترامپ با مقام‌های روسی تاثیر زیادی بر رشد تقاضای طلا داشته است. با این همه به‌نظر می‌رسد معامله‌گران بیشتر در انتظار گزارش روز جمعه هستند. آمارهای این گزارش می‌تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن را مشخص کند.بازارهای چین روز سه‌شنبه هم تعطیل بودند تا روند طلا به نسبت آرام باشد، اما این کشور امروز چهارشنبه آمارهای تولیدات صنعتی خود را اعلام می‌کند. آلمان نیز گزارش وضعیت خرده‌فروشی را منتشر خواهد کرد. آمارهای اولیه نرخ تورم منطقه یورو نیز اعلام می‌شود. آمارهای اشتغال بخش خصوصی آمریکا در ماه مه نیز امشب اعلام می‌شود.

    برچسب ها