عصر خودرو

یک نماینده مجلس عنوان کرد:

لزوم تشکیل هلدینگ های تخصصی برای ورود معادن به بورس

عصر بازار- عضو هیئت رییسه مجلس معتقد است که تشکیل هلدینگ های تخصصی در بخش معادن برای ایجاد زنجیره ارزش افزوده و ورود معادن به بورس، یکی از راهکارهای پایین آوردن خطرپذیری صنعت معدنی است.

لزوم تشکیل هلدینگ های تخصصی برای ورود معادن به بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت غلامرضا کاتب درباره نقش ذخایر معدنی در ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد چرخه ارزش افزوده، گفت: ایران به دلیل وسعت سرزمینی و قرار گرفتن در کمربند معدنی، دارای ذخایر فراوان معدنی اعم از زیر زمینی و روزمینی بوده که تاکنون مقدار اندکی از آن کشف و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

    نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، افزود: از همین میزان نیز درصد بالایی به دلیل استفاده از تکنولوژی های قدیمی یا خام فروشی نتوانسته نقش خود را در اقتصاد کشور ایفا کند.

    کاتب ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی های صنعت معدن، ریسک و خطر پذیری بالا در مقابل ارزش افزوده بالای آن است و به همین دلیل بخش خصوصی با ساز وکار فعلی توان سرمایه گذاری در این خصوص را ندارد.

    وی یادآور شد: یکی از راهکارهایی که در دنیای امروز توانسته جوابگوی بخش معدن باشد، ایجاد کنسرسیوم های بین المللی و یا سرمایه گذاری های مشترک و همچنین عقد قراردادهای طولانی مدت برای تضمین سرمایه گذاری بخش خصوصی با در نظر گرفتن منافع عمومی و ملی است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به لزوم استفاده از تکنولوژی های نسل جدید در اکتشاف، بهره برداری و فرآوری معادن، افزود: خوشبختانه با رفع تحریم های ظالمانه به واسطه اجرایی شدن برجام و ورود هیئت های تجاری و اقتصادی خارجی به داخل کشور این انتظار می رود، که توسط وزارت صنعت معدن و تجارت حساسیت فراوانی در خصوص انتقال تکنولوژی های روزآمد به داخل کشور فراهم شود.

    عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تشکیل هلدینگ های تخصصی در این خصوص که توانایی ایجاد زنجیره را دارد و امکان ورود به بورس را فراهم می سازد، یکی دیگر از راهکارهای پایین آوردن خطرپذیری در این زمینه است.

    برچسب ها