عصر خودرو

موسسه آهن و فولاد آمریکای لاتین؛

تولید فولاد خام آمریکای لاتین ۱۲ درصد افزایش یافت

عصر بازار- تولید فولاد خام آمریکای لاتین و منطقه کارائیب در سه ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۱۲ درصد افزایش یافت.

تولید فولاد خام آمریکای لاتین ۱۲ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، موسسه آهن و فولاد آمریکای لاتین اعلام کرد، تولید فولاد خام منطقه آمریکای لاتین و کارائیب در سه ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن رشد 12 درصدی به خود گرفته است. 

    این موسسه در گزارش خود آورده که توازن میان مصرف و تولید هم در این منطقه مثبت ارزیابی می شود. 

    در همین حال مصرف فولاد در آمریکای لاتین و کارائیب در سه ماه نخست سال جاری میلادی 7 درصد افزایش نشان می دهد؛ در حالیکه تولید فولاد خام و فولاد تمام شده به ترتیب 12 درصد و 3 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن رشد نشان می دهد. 

    بر همین اساس، 34 درصد از فولاد مصرفی این منطقه به صورت واردات تامین شده است؛ ضمن اینکه تولید فولاد خام آمریکای لاتین در سه ماه نخست سال 2017 میلادی 15.2 میلیون تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 12 درصد افزایش نشان می دهد.

    برزیل همچنان بعنوان بزرگ ترین تولید کننده فولاد در آمریکای لاتین محسوب می شود و سهم تولید فولاد خام این کشور در سه ماه نخست سال جاری میلادی 54 درصد از کل تولید این منطقه است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 14 درصد روند صعودی به خود گرفته است.

    بر پایه این گزارش میزان تولید فولاد تمام شده در آمریکای لاتین در سه ماه نخست سال 2017 میلادی 12.8 میلیون تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش نشان می دهد و مکزیک با تولید 4.6 میلیون تن فولاد تمام شده بعد از برزیل که سهم آن 5.4 میلیون تن فولاد تمام شده است، در جایگاه دومین تولید کننده بزرگ فولاد در آمریکای لاتین قرار می گیرد.

    برچسب ها