عصر خودرو

حجم معاملات امروز فرابورس به یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون ورقه رسید

عصر بازار- دادوستد یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر دو هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال نتیجه مبادلات امروز بازارهای فرابورس ایران بود در حالی که بیش از نیمی از این حجم و ارزش چشم‌گیر به نماد معاملاتی شرکت توسعه صنایع معدنی امید که ۹۹.۹۹ درصد از سهام آن امروز به صورت یکجا و شرایطی عرضه شد، اختصاص داشت.

حجم معاملات امروز فرابورس به یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون ورقه رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، امروز سه‌شنبه نهم خردادماه در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران بیش از 154 میلیون ورقه به ارزش نزدیک به 433 میلیارد ریال دست‌به‌دست شد در حالی که نمادهای «ذوب» و «حسینا» به ترتیب بیشترین میزان حجم و ارزش را در این دو بازار در اختیار خود گرفتند.

    در بازار سوم نیز  عرضه بلوکی سهام  شرکت توسعه صنایع معدنی امید با نماد «صنایع امید» صورت گرفت که نتیجه آن دادوستد یک میلیارد و 500 میلیون سهم به ارزش بالغ بر یک هزار و 411 میلیارد ریال بود.

    همچنین در سه بازار پایه الف، پایه ب و پایه ج بیش از 169 میلیون سهم به ارزش افزون بر 216 میلیارد ریال نقل‌وانتقال یافت که نمادهای «لکما» و «بمیلا» بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در این بازار به دست آوردند.

    در همین حال بالغ بر 323 میلیون ورقه در بازار اوراق با درآمد ثابت دست‌به‌دست شد که ارزشی بالغ بر 313 میلیارد ریال را رقم زد.

    امروز در میان نمادهای معاملاتی فرابورس ایران نمادهای «قچار»، «سدبیر» و «کمرجان» بیشترین افزایش قیمتی را به همراه داشتند و «حپارسا»، «اتکام» و «بمپنا» در صدر نمادهایی که امروز بیشترین کاهش قیمتی را تجربه کردند، ایستادند.

    به علاوه نمادهای «ذوب»، «بمپنا» و «میدکو» با کمتر از یک واحد در ریزش آیفکس نیز اثرگذار بودند؛ بدین ترتیب شاخص کل فرابورس ایران امروز با حدود یک و نیم واحد افت مواجه شد و در ارتفاع 915 واحدی قرار گرفت.

    در ادامه نماد تسه9511 با دادوستد نزدیک به 28 هزار ورقه به ارزش حدود 21 میلیارد ریال در صدر تابلو اوراق با درآمد ثابت از نظر میزان حجم و ارزش معاملاتی قرار گرفت. اوراق تسهیلات مسکن امروز در بازه قیمتی 727 تا 761 هزار ریال خریدوفروش شدند.

    برچسب ها