عصر خودرو

در معاملات تالار شیشه‌ای رخ داد؛

شاخص کل در نیمه کانال ۸۰ هزار واحدی

عصر بازار- در چهارمین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل پس از ۹۶ واحد کاهش در نیمه کانال ۸۰ هزار واحدی قرار گرفت. اکثریت گروه‌ها در این روز روند رو به کاهش در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله را تجربه کردند و قندی‌ها به جز در دو نماد شاهد روند افزایشی بودند.

شاخص کل در نیمه کانال ۸۰ هزار واحدی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات روندی نزولی را آغاز کرد و با شیبی تقریبا ثابت پس از 96 واحد افت تا تراز 80 هزار و 511 واحدی پایین آمد. همچنین شاخص کل هم‌وزن پس از 24 واحد افت به عدد 17 هزار و 448 واحدی رسید.

    شاخص آزاد شناور نیز پس از 365 واحد افت تراز 87 هزار و 742 واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول پس از 102 واحد افت به رقم 55 هزار و 611 واحدی رسید. علاوه بر این شاخص بازار دوم 12 واحد پایین رفت و در تراز 179 هزار و 931 واحدی نشست.

    نماد گسترش نفت و گاز پارسیان با 21 واحد تاثیر مثبت روی دماسنج بازار سعی کرد تا نگذارد شاخص بیش از این افت کند. اما در طرف مقابل نماد پالایش نفت بندرعباس با 16 واحد تاثیر منفی در نماگر بازار بیشترین فشار را برای افت شاخص اعمال کرد.

    امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات تعداد زیادی از نمادهای بورسی روند رو به افتی داشتند هر چند که تعداد اندکی از نمادهای خودرویی با افزایش اندکی در قیمت پایانی مواجه شدند.

    در نماد ایران خودرو به عنوان یکی از پربیننده‌ترین نمادها حدود 46 درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی است و مابقی مربوط به افراد حقیقی بود. همچنین بیش از 76 درصد از عرضه‌ها را نیز حقیقی‌ها بر عهده گرفتند. قیمت پایانی این سهم پس از بیش از 1.5 درصد افت به مبلغ 268 تومان رسید.

    همچنین در گروه محصولات دارویی اکثر نمادها با روند رو به کاهش در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله مواجه شدند البته نمادهایی همچون دارویی لقمان و تولید مواد اولیه داروپخش روند رو به رشدی را شاهد بودند، اما به عنوان نمونه گروه دارویی برکت که در ماه‌های پایانی سال 1395 در بورس تهران عرضه شد امروز 0.16 درصد افت در قیمت پایانی را تجربه کرد و به مبلغ هر سهم 192 تومان رسید. این در حالی است که این سهم در زمان عرضه اولیه با قیمت 242 تومان کشف قیمت شد.

    علاوه بر این در گروه محصولات شیمیایی نمادهای بیشتری روند رو به رشد را از خود نشان دادند، اما تعداد زیادی از نمادها نیز با روند رو به کاهش در قیمت پایانی مواجه شدند. برای نمونه نماد پلی‌اکریل با 2.78 درصد افت در قیمت آخرین معامله حدود 59 تومان داد و ستد شد. در گروه فلزات اساسی نیز تعدادی از نمادها روند کاهشی و تعدادی نیز روند افزایشی را تجربه کردند.

    اما در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای اکثریت قریب به اتفاق نمادها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند.

    به عنوان نمونه پالایش نفت تهران 2.48 درصد در قیمت آخرین معامله و 1.52 درصد در قیمت پایانی افت را تجربه کرد. در این نماد بیش از 70 درصد از خریدها مربوط به افراد حقیقی و نزدیک به 30 درصد از خریدها مربوط به حقوقی‌ها بود.

    گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز در اکثر نمادها شاهد روند کاهشی بود، اما در گروه قند و شکر که روز گذشته نیز توانسته بود یکدست رشد کند، تمام نمادها غیر از دو نماد روند افزایشی را از سر گرفتند اما در گروه سیمان، آهک و گچ اکثر نمادها هم‌جهت با روند کلی بازار شرایط کاهشی را تجربه کردند.

    از جمله معاملات درون‌گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نماد صنایع آذرآب، صنعتی بهشهر، حق تقدم ایران ترانسفو، فولاد مبارکه اصفهان و ایران‌ترانسفو اشاره کرد.

    ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 156 میلیارد و 597 میلیون و 100 هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 618 میلیون و 766 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 39 هزار و 307 نوبت داد و ستد بود.

     

    برچسب ها