عصر خودرو

تنش‌های سیاسی همچنان طلا را برای سرمایه گذاران جذاب‌تر کرده است

عصر بازار- طلا همچنان به علت تنش‌های سیاسی جذابیت خود را برای سرمایه گذاران حفظ کرده، هرچند که در حال حاضر با کاهش چند دلاری مواجه شده است و هر اونس ۱۲۶۵.۰۸ دلار فروخته شد.

تنش‌های سیاسی همچنان طلا را برای سرمایه گذاران جذاب‌تر کرده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، با توجه به تمایل سرمایه‌گذاران به خاصیت امنیت طلا در سایه تنش‌های ژئوپلتیکی که اشتهای آنها برای ریسک کردن را کاهش داده است، قیمت طلا به بالاترین رقم در یک ماه گذشته رسید.

    طلا در ابتدا به 1267.70 دلار در هر اونس رسید اما در لحظه انتشار این خبر به 1265.08 دلار کاهش یافت. طلا امروز تا 1270.47 دلار بالا رفته بود که بالاترین رقم از یک می به شمار می‌رود.

    جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار گفت ریسک ناشی از نزدیک شدن انتخابات انگلیس، چشم‌انداز انتخابات زودهنگام ایتالیا و نگرانی در مورد بدهی یونان طلا را احاطه کرده است.

    وی افزود: «این تصویر در هفته جاری با انتشار آمارهای بیشتر در جهان تیره‌تر خواهد شد.»

    با توجه به این که انتخابات انگلیس در هفته آینده برگزار می‌شود، نظرسنجی منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان داد، پیشتازی ترزا می، نخست وزیر انگلیس در برابر رهبر حزب مخالف  6 درصد کاهش یافته است.

    از طرفی در ایتالیا نیز، متئو رنزی، نخست وزیر سابق این کشور اعلام کرده است انتخابات بعدی ایتالیا در همان زمان انتخابات آلمان برگزار خواهد شد. انتخابات آلمان در 24 سپتامبر برگزار خواهد شد درحالی‌که انتخابات ایتالیا قرار است در می 2018 انجام شود.

    در عین حال، وزرای دارایی کشورهای حوزه یورو هفته گذشته نتوانستند با صندوق بین‌المللی پول بر سر بخشودگی بدهی‌های یونان به توافق برسند و همچنین وام‌های جدیدی برای آتن دریافت کنند.

    دنیل هاینس، تحلیلگر بانک ای‌ان‌زد گفت: « ادامه بی‌ثباتی‌های سیاسی در بازار واقعا جذابیت طلا را بالا برده است.»

    وی افزود: «ارزش پایین‌تر بازارهای اوراق قرضه قطعا نقش داشته است اما تقویت از این ناحیه گاه و بیگاه بوده و ما پیوسته شاهد سطح بالای جذابیت طلا هستیم که هنوز عامل اولیه افزایش است.»

    برچسب ها