عصر خودرو

مشاور سرمایه گذاری شرکت کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران

با توافق احتمالی صف های خرید در انتظار بورس است

عصر بازار: مشاور سرمایه گذاری شرکت کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران در مورد تاثیر توافق هسته ای احتمالی بر بازار بورس گفت: با توجه به اخبار منتشر شده تاریخ توافق احتمالی در حدود یک ماه و نیم دیگر است و در صورت انجام این امر شاهد رشد هیجانی بازار بورس در طول یک الی دو هفته خواهیم بود و صف های خرید ایجاد می شوند.

با توافق احتمالی صف های خرید در انتظار بورس است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹:۰۰

    مازیار فتحی مشاور سرمایه گذاری شرکت کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران در گفتگو با «عصر بازار» تصریح کرد: قطعا موفقیت توافق احتمالی و رفع تحریم ها تاثیرات مثبتی بر بازار سرمایه کشور خواهد گذاشت و از این میان گروهای خودرو سازی، بانکداری، حمل و نقل و لیزینگ بیشترین بهره را می برند و طولانی ترین صف های خرید سهام را خواهند داشت.
    وی تشریح کرد: فشار تقاضا در این گروه ها بیشتر خواهد بود چون در رفع احتمالیتحریمها، تحریم های مربوط به مبادلات بانکی رفع می شوند همچنین گروه حمل و نقل هم با افزایش مبادلات تجاری از این مهم بهره می برند در گروه خودرو سازان هم با توجه ویژه ای که شرکت های خارجی به صنعت خودرو کشور دارند و با ورود سرمایه گذاران خارجی شاهد رونق در این بازار خواهیم بود به همین صورت شرکت های لیزینگ با توجه به وابستگی به خودرو سازان متاثر از این رونق می شوند.
    مشاور سرمایه گذاری شرکت کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران افزود: این ها گروه هایی هستند که رفع احتمالی تحریم ها به طور مستقیم و خیلی سریع بر روی آن ها اثر گذار خواهند بود هرچند که این اثر مثبت بر تمامی گروه های فعال در بورس حس می شود اما تحقق این مهم در صنایعی مثل پتروشیمی ممکن است با زمان بیشتری اجرایی شود.
    فتحی اظهار داشت: بعد از گذشت چند روز از روز توافق احتمالی از تب و تاب و هیجان بازار کاسته شده و با بالا رفتن قیمت ها بازار در یک مدار مثبت صعودی قرار گرفته و با یک شیب ملایم مثبت حرکت می کند البته پیش از همه این ها باید دید که این توافق واقعا اتفاق می افتد یا خیر؟ و آیا موانع احتمالی برطرف و کلید رفع تحریم ها زده خواهد شد؟
    وی با بیان اینکه با رفع احتمالی تحریم ها خیال سهام داران راحت می شود گفت: آینده سهام کشور چشم انداز روشنی دارد و در سال های آینده روند شیب صعودی حفظ می شود و بازار از مسائل سیاسی جدا شده و نگاه ها به سمت مسائل اقتصادی می رود و با مرور زمان و ورود سرمایه گذار خارجی بازار رشد پیدا می کند اما اگر موانع ایجاد شده مانع توافق شود بازار عقب نشینی کرده و بعد از صعود هیجانی وارد فاز اصلاحی می شود.
    مشاور سرمایه گذاری شرکت کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران با اشاره به نقش مثبت سرمایه گذاران در بازار سرمایه کشور افزود: سرمایه گذار خارجی محتاط عمل می کند و ابتدا بازار را ارزیابی کرده و پس از آن اقدام به سرمایه گذاری می کند.
    وی در همین خصوص افزود: بازار ایران به دلیل داشتن مصرف کننده زیاد بازار جذابی برای سرمایه گذاران خارجی است و بعد از توافق احتمالی و راحت شدن خیال سرمایه گذاران خارجی ورود آنها به بازار سرمایه ایران تشدید می شود.
    فتحی ورود سرمایه گذاران خارجی را به دو بخش تقسیم و اضافه کرد: سرمایه گذاران خارجی که در صنعت ما سرمایه گذاری می کنند تاثیر غیر مستقیم بر بازار سرمایه دارند و مشکل نقدینگی را حل و بازار را برای صادرات مهیا می کنند و رشد شرکت ها و سود آوری را موجب می شوند اما سرمایه گذارانی که مستقیم اقدام به خرید سهام می کنند و یا در قالب صندوق های سرمایه گذاری سهام می خرند می توانند تاثیر زیادی روی قیمت ها داشته باشند.
    وی در انتها به زمان بر بودن ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه کشور اشاره کرد و افزود: برای اجرای این مهم باید زیر ساخت ها و ساز وکارهای آن انجام شده و سازمان بورس اقدامات لازم را به عمل آورد.

    برچسب ها