عصر خودرو

نوسانات بازار طلا در سال جاری چقدر بوده است؟

عصر بازار- بازار طلا در سال جدید با نوسانات و تحولاتی همراه شد به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۴۰۰۰ تومان و هر مثقال طلا ۲۴ هزار تومان نوسان قیمت را تجربه کرد.

نوسانات بازار طلا در سال جاری چقدر بوده است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ‌ بازار طلا در سال جاری تا کنون با نوسانات و تغییراتی در روند نرخ خود همراه بوده است به طوری که بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد هر گرم طلای 18 عیار از شروع سال تا دهه اول خرداد نوسانی 4000 تومانی را تجربه کرده است.

    هر گرم طلای 18 عیار در روزهای نخست فروردین حدود 115 هزار تومان در بازار آزاد عرضه شد که کمترین قیمت این نوع طلا در فروردین ماه بود. در روزهای بعد قیمت طلای 18 عیار به بیش از 116 هزار تومان رسید و در اواخر فروردین با قیمت بالای 118 هزار تومان فروخته شد تا در مجموع حدود 3000 تومان نوسان قیمت را در فروردین ماه سال جاری پشت سر بگذارد.

    همچنین هر گرم طلای 18 عیار در اردیبهشت ماه، بین 113 هزار تومان تا 118 هزار تومان در نوسان بود تا در مجموع در این ماه 5000 تومان نوسان داشته باشد.

    هر گرم طلای 18 عیار در بازار داخلی در اولین روزهای اردیبهشت ماه با نرخ 118 هزار تومان روند خود را آغاز کرد. سپس در روزهای بعد و تا دهمین روز ماه نرخ طلا به حدود 117 هزار تومان رسید.

    در ادامه ماه روند نزولی طلای 18 عیار ادامه داشت و ابتدا به 114 هزار تومان و سپس در دهه پایانی ماه به حدود 113 هزار تومان کاهش یافت. اما در آخرین روزهای ماه با شیبی ملایم نرخ این نوع طلا مجددا افزایشی شد و در آخرین روز ماه به 115 هزار تومان رسید.

    اما در روزهای ابتدایی خرداد ماه قیمت طلای 18 عیار روند کاهشی را طی کرد و به حدود 114 هزار تومان رسید تا در مجموع این طلا از ابتدای فرودین ماه تا دهه اول خرداد ماه حدود 4000 تومان نوسان قیمت را تجربه کرده باشد. 

    از سوی دیگر مثقال طلا روند خود را در شروع سال جدید 502 هزار تومان عرضه شد در ادامه به روند نرخ آن افزایشی شد 507 هزار تومان و بعد به 515 هزار تومان رسید و در آخرین روز ماه به 510 هزار تومان رسید.

    مثقال طلا در این ماه بین 490 هزار تومان تا 511 هزار تومان در نوسان بود. مثقال طلا در ابتدای ماه روند خود را با نرخ 511 هزار تومان آغاز کرد. سپس در روزهای بعد قیمت طلا به 507 هزار تومان رسید و در ادامه و در نیمه ماه به 503 هزار تومان کاهش یافت.

    سپس در 16 اردیبهشت نرخ مثقال طلا به 490 هزار تومان رسید که پایین‌ترین نرخ برای این طلا در اردیبهشت ماه بود. در اواخر ماه بار دیگر نرخ مثقال طلا سمت و سوی افزایشی پیدا کرد و به 498 هزار تومان رسید تا در مجموع  این نوع طلا حدود 20 هزار تومان در دومین ماه سال نوسان قیمت داشته باشد همچنین مثقال طلا در هفته ابتدایی خرداد ماه در حدود 497 هزار تومان قرار گرفت. 

    بررسی قیمت این نوع طلا از ابتدای امسال تا کنون نشان می‌دهد حدود 24 هزار تومان نوسان قیمت داشته است.

    برچسب ها