عصر خودرو

معرفی ۲۰ کارگزار اول و آخر بورس در معاملات ۸.۳ هزار میلیاردی

عصر بازار- دومین ماه سال ۹۶ در حالی گذشت که بالغ بر ۸.۳ هزار میلیارد تومان سهم داد و ستد شد و ۲۰ کارگزار با سهم حداکثر ۱۶ و حداقل ۸ صدم درصدی در رتبه های اول و آخر ایستادند.

معرفی ۲۰ کارگزار اول و آخر بورس در معاملات ۸.۳ هزار میلیاردی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»  به نقل از بورس پرس، اردیبهشت ماه 96 در حالی شروع و به پایان رسید که توامان با رفتار هیجانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری همراه بود. بر همین اساس،‌ شاهد نوسان اندکی در بورس بودیم. اما با توجه به خوش بینی سهامداران به آینده، بیشتر روند صعودی شاخص به چشم می آمد. به طوریکه در 21 روز معاملاتی این ماه، شاخص کل با رشد 3.2 درصدی و 2543 واحدی همراه بود و در کانال 81 هزار واحدی تثبیت شد.

    در این میان ارزش کل معاملات 105 شرکت کارگزاری بورس، بالغ بر 8.3 هزار میلیارد تومان و ناشی از داد و ستد 32.436 میلیارد سهم بود.

    در این جابجایی ها، 10 کارگزار اول و برتر، بیش از 57 درصد از کل معاملات دومین ماه سال معادل 4.7 هزار میلیاد تومان را به خود اختصاص دادند که شامل کارگزاری های بانک رفاه کارگران، صبا تامین،‌ مبین سرمایه، مفید، بهگزین، بانک کشاورزی، بانک ملت، امین آوید، بانک تجارت و آگاه هستند.

    43 درصد باقی مانده از کل معاملات اردیبهشت ماه بورس هم توسط 95 کارگزاری دیگر انجام شدو 10 کارگزاری که در انتهای این رتبه بندی قرار گرفتند در مجموع حتی نتوانستند نیم درصد از کل معاملات را به خود اختصاص دهند.

    با این اوصاف کارگزاری بانک رفاه کارگران مقام اول را در حالی به خود اختصاص داد که به تنهایی بیش از 16 درصد از ارزش خرید و فروش را به نام خود کرد و دو کارگزاری صبا تامین و مبین سرمایه با اختلاف زیادی ، از هم با 14.2 و 5.29 درصد در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

    کارگزاری مفید که در ماه گذشته رتبه اول را به خود اختصاص داده بود با 4.19 درصد در رتبه چهارم این طبقه بندی قرار گرفت و کارگزاری بهگزین که در فروردین ماه دهمین کارگزاری برتر بوده با 5 پله ارتقاء به رتبه پنجم دست یافت.

    شرکتهای کارگزاری بانک کشاورزی ،بانک ملت، امین آوید ، بانک تجارت و کارگزاری آگاه با سهم بیش از 4 تا 2 درصدی معاملات ماه گذشته بورس در رده های بعدی جای گرفتند.

    در انتهای جدول هم 10 شرکت کارگزاری آبتین استاک، ایران سهم، شاخص سهم، نماد شاهدان، دنیای نوین، بهین پویا، سهم یار، جهان سهم، امید سهم و برهان سهند با سهم بسیار اندک 0.03 و 0.08 درصدی، ضعیف ترین عملکرد را ارائه دادند.

    برچسب ها