عصر خودرو

در بازار مشتقه بورس انرژی رخ داد؛

پیوستن نیروگاه رودشور به جمع عرضه‌کنندگان مجاز بازار برق

عصر بازار- در جریان معاملات روز دوشنبه بورس انرژی (۸ خرداد ماه ۹۶)، بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله ۲ قرارداد معادل ۳۳۶ مگاوات ساعت به ارزش ۱۲۴ میلیون ریال بود.

پیوستن نیروگاه رودشور به جمع عرضه‌کنندگان مجاز بازار برق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در این روز، نمادهای بارپایه با متوسط قیمت 370هزار ریال بر مگاوات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

    لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 7 تیر 96 گشایش یافتند و همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 12 خرداد 96 در پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آنها آغاز شد.

    نیروگاه رودشور نیز به جمع عرضه‌کنندگان مجاز بازار برق بورس انرژی ایران پیوست و برای نمادهای منجر به تحویل از تیر ماه 96 قابلیت انجام معامله در بازار برق این بورس را دارد.

    با احتساب این نیروگاه، در حال حاضر 32 نیروگاه خصوصی حرارتی، 11 نیروگاه دولتی برق‌آبی و یک نیروگاه اتمی قابلیت عرضه و فروش برق در بازار برق بورس انرژی ایران را دارند.

    همچنین در این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد ستاره 961، یک قرارداد با ارزشی بالغ بر 2 میلیارد و  986 میلیون ریال معامله شد.

    در مجموع ارزش معاملات روز جاری بازار مشتقه بورس انرژی ایران، به 3 میلیارد و 111 میلیون ریال بالغ شد.

    برچسب ها