عصر خودرو

یک کارشناس اقتصادی:

شرایط کشور برای ادغام بانک‌ها مهیاست

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی ادغام بانک ها را در کشور بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح از مزایای مختلف مانند کاهش هزینه های خدمات بانکی، قیمت تمام شده پول و نظارت بر عملکرد و تحقق اهداف بانک ها برخوردار است.

شرایط کشور برای ادغام بانک‌ها مهیاست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، پیمان رضی در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر بانک مرکزی به دنبال اجرای استانداردهای بین المللی تحت عنوان «آی. اف.آر. اس» در کشور است، افزود: شفافیت و گزارشگری برای ارزیابی عملکرد مدیریت شبکه بانکی نتیجه پیاده سازی این استانداردهاست.

    وی در ادامه الزامات و پیش نیاز تحقق ادغام بانک ها را شامل شفافیت سازی سود و زیان بانک ها، افشای انواع ریسک های صنعت بانکداری و تامین اطلاعات برای ارزیابی عملکرد مدیریت برشمرد و اظهار داشت: این ادغام یک اتفاق بسیار عالی در کشور است.
    این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این پرسش که آیا نظام بانکی در شرایط حال حاضر اقتصادی آمادگی لازم برای انجام این ادغام را دارد، اضافه کرد: هم اکنون بهترین فرصت برای پیاده سازی استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) در کشور است چون تورم در یک نقطه مطلوب قرار گرفته و همینطور آرامش در بازار پولی و بانکی حاکم است.

    برچسب ها