عصر خودرو

حجم تولید گاز کویت به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش یافت

عصر بازار- شرکت ملی نفت کویت در راستای توسعه و تقویت تاسیسات خود از افزایش گسترده تولید گاز در این کشور جهت رقابت در بازارهای جهانی خبر داد.

حجم تولید گاز کویت به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، جمال جعفر مدیرکل شرکت ملی نفت کویت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش حجم تولید گاز در کویت به 500 میلیون متر مکعب طی یکسال اخیر گفت : کویت تلاش دارد تا توانمندیهای خود در زمینه تولید گاز را توسعه دهد و حضوری فعال در بازارهای جهانی داشته باشد.
    این مقام کویتی همچنین با اشاره به روند ساخت تاسیسات جدید نفت در کویت گفت : کویت در حال حاضر بیش از سه میلیون بشکه نفت در روز استخراج می کند و قصد دارد حجم تولید خود را تا سال 2020 به 3 میلیون و 650 هزار بشکه در روز برساند.
    شرکت ملی نفت کویت همچنین با هدف توانمندسازی در حوزه نفت اعلام کرد که در بخش تولید نفت سنگین سرمایه گذاری کلان خواهد کرد.
    شرکت ملی نفت کویت با اشاره به اجرای فعالیت میدان نفتی 'الرتقه' در شمال این کشور تاکید کرد که تولید نفت سنگین در این میدان به 60 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
    شرکت ملی نفت کویت همچنین با اعلام سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری در مجموعه پالایشگاه نفتی 'الزور' این تاسیسات را از بزرگترین مجموعه های نفتی منطقه دانست.
    بنا بر اعلام مقامات کویتی، احداث این پالایشگاه به شکلی صورت می گیرد که در فعالیت آن از سوخت پاک استفاده خواهد شد.
    پالایشگاه الزور توانایی تولید روزانه 615 هزار بشکه نفت و 340 هزار بشکه فراورده های نفتی را با کیفیت بالا خواهد داشت.

    برچسب ها