عصر خودرو

سکه با احتیاط رشد کرد؛

تکرار یک سناریو در بازار ارز

عصر بازار- در سومین روز هفته، قیمت دلار از کف محدوده ۳ هزار و ۷۳۰ تومانی فاصله گرفت تا سناریوی مورد انتظار معامله‌گران ارزی رخ دهد. روز دوشنبه، شاخص بازار ارز ۵ تومان رشد را تجربه کرد و به قیمت ۳ هزار و ۷۳۵ تومان رسید.

تکرار یک سناریو در بازار ارز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، قیمت دلار از شنبه هفته گذشته در دامنه 3 هزار و 730 تا 3 هزار و 750 تومان گرفتار شد. پس از اینکه، قیمت دلار در روز یکشنبه به کف دامنه یاد شده یعنی نقطه 3 هزار و 730 تومان رسید، تصور معامله‌گران بر این بود که مطابق الگوی 10 روز گذشته، شاخص ارزی در روز دوشنبه در مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت. با افزایش روز گذشته دلار یک بار دیگر در برابر خروج از سلول 20 تومانی مقاومت کرد و سناریو مورد انتظار معامله‌گران، یعنی افزایشی شدن این ارز پس از برخورد به کف 3 هزار و 730 تومان تکرار شد.

    روز دوشنبه همسو با افزایش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز راه افزایشی را در پیش گرفت و با هزار تومان رشد به قیمت یک میلیون و 206 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، در سومین روز هفته فضای بازار طلای داخلی آرام بود. به باور آنها، در چنین فضایی، رشد جزئی بهای اونس در بازارهای جهانی و افزایش آرام دلار در بازار داخلی دو عاملی بودند که زمینه ساز حرکت افزایشی سکه شدند. البته با آغاز ماه مبارک رمضان، تقاضا در بازار سکه کاهش پیدا کرده است و تحت‌تاثیر این موضوع حتی قیمت سکه‌های کوچک راه کاهشی را در پیش گرفت. روز دوشنبه، نیم‌سکه با هزار تومان افت به قیمت 647 هزار تومان و ربع سکه با 2 هزار تومان کاهش به قیمت 367 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، کاهش تقاضای فیزیکی مهم‌ترین عامل اثرگذار در افت بهای سکه‌های کوچک بود.

     

    برگشت از محدوده 3740

    روز گذشته، دلار معاملات خود را در نزدیکی محدوده 3 هزار و 740 تومان آغاز کرد. در هشتمین روز خردادماه، شاخص بازار ارز معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 739 تومان شروع کرد که افزایشی 9 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز یکشنبه داشت. به گفته فعالان، رشد ابتدای روز ناشی از تحرکات معامله‌گران فردایی در ساعات انتهایی دومین روز هفته بود. به باور آنها در ساعات انتهایی روز یکشنبه، معامله‌گران فردایی سعی کردند از فرصت نبود بازیگران بازارساز و تعطیلی مراکز فروش رسمی ارز استفاده کنند و با افزایش خریدها قیمت را از کف محدوده 3 هزار و 730 تومان بالا بیاورند.

    قیمت دلار که در ابتدای روز دوشنبه با افزایش 9 تومانی رو به رو شده بود، در ادامه روز نتوانست رشد خاصی را تجربه کند و پس از آنکه برای مقطعی وارد محدوده 3 هزار و 740 تومان شد، راه بازگشت به محدوده 3هزار و 730 تومان را در پیش گرفت. دلار از حدود ساعت 2 بعدازظهر تغییر مسیر داد و در نهایت ساعت 3 بعدازظهر با قیمت 3 هزار و 735 تومان به کار خود در روز دوشنبه پایان داد. البته این قیمت نیز 5 تومان بالاتر از روز یکشنبه بود و موجب شد اولین افزایش دلار در هفته جاری به ثبت برسد. با وجود رشد روز دوشنبه، کمتر معامله‌گری در بازار حضور داشت که انتظار داشته باشد، قیمت دلار در روزهای آینده رشد بیشتری را تجربه کرده و از محدوده 3هزار و 750 تومان عبور کند. به گفته این دسته، شاخص ارزی در روزهای اخیر بیشتر گرایش به کاهش قیمت داشت و حتی در هفته جاری توان عبور از نقطه 3 هزار و 742 تومان را از خود نشان نداد. با وجود این، عده‌ای در بازار همچنان در انتظار عقب‌نشینی بازیگران بازارساز و افزایش قیمت هستند.

    برچسب ها