عصر خودرو

برای تامین مالی ۴ میلیارد تومانی صورت گرفت؛

عرضه خودرو سراتو در بورس کالا برای اولین بار

از زمان عرضه دنا خبری نیست

عصر بازار- امروز برای نخستین بار ۵۰ دستگاه خودرو سراتو cc ۲۰۰۰ آپشنال EFC از سوی گروه سایپا در بورس کالا به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۳۶۳ میلیون تومان معامله شد.

عرضه خودرو سراتو در بورس کالا برای اولین بار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، امروز دوشنبه 8 خرداد ماه 96 شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا برای نخستین بار پس از پذیرش تعداد 50 دستگاه خودرو سراتو cc 2000 آپشنال EFS به قیمت پایه 87 میلیون و 260 هزار و 444 تومان و 6 ریال در رینگ عرضه داخلی بورس کالا با شرایط نقدی عرضه و در نهایت با همین قیمت به ارزش 4 میلیارد و 363 میلیون و 22 هزار و دو ریال معامله شد.

    براساس این گزارش خودروهای عرضه شده در بورس کالا در رنگ‌های سفید به تعداد 20دستگاه،نقره ای به تعداد 10دستگاه، قرمز به تعداد 10دستگاه و آبی به تعداد 10دستگاه است.

    شرکت کارگزاری نهایت نگر به عنوان کارگزار عرضه کننده در اطلاعیه خود با بیان اینکه عرضه این تعداد خودرو به صورت نگهداری وجه است، عنوان کرده که  مبالغ مربوط به مالیات بر ارزش افزوده،بیمه ، شماره گذاری و خدمات جمعا به مبلغ 118.305.554ریال مازاد بر قیمت پایه از خریدار دریافت می‌شود.

    همچنین انتخاب رنگ به دلخواه مشتری خواهد بود، ولی تخصیص رنگ و اولویت بندی براساس سفارش گذاری صورت خواهد گرفت.

    بر اساس این گزارش، عرضه خودرو در بورس کالا برای نخستین بار سیاست‌های فروش و قیمت خودرو تجاری را در معرض عرضه و تقاضا آزادانه بازار قرار داده و به این ترتیب از اعمال قیمت‌های یک جانبه و ترجیحی جلوگیری می‌کند.

    این در حالی است که شرکت ایران خودرو نیز برای پذیرش و عرضه خودرو دنا در بورس کالا هم اکنون در تکاپو است، اما هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این محصول در تالار نقره‌ای اعلام نکرده است.

    خبرهای دریافتی از بورس کالا حاکی است، در معاملات امروز این بازار  60 تن آلومینیوم، 4 کیلوگرم شمش طلا زر معدن اختران و 126 هزار و 147 تن انواع تختال، سبد میلگرد و ورق در تالار محصولات صنعتی و معدنی معامله شد و 80 هزار و 415 تن تختال، سبد میلگرد و انواع ورق نیز از طریق سیستم مچینگ به ثبت رسید.

    تالار محصولات کشاورزی نیز داد و ستد 100 تن ذرت دانه ای، 100 تن روغن خام آفتابگردان، 4 هزار و 100 تن شکر سفید، 5 هزار و 700 تن گندم خوراکی را تجربه کرد.

    علاوه بر این 23 هزار و 677 تن جو دامی نیز در قالب طرح قیمت تضمینی و به صورت فیزیکی در این تالار معامله شد.

    فروش 8 هزار و 663 تن قیر، 13 هزار تن لوب کات پالایشگاه نفت تهران، 11 هزار و 700 تن وکیوم باتوم و 11  هزار و 405 تن مواد پلیمری از داد و ستد های امروز تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بود.

    امروز همچنین داد و ستد 5 هزار و 550 تن قیر و یک هزار تن وکیوم باتوم در تالار صادراتی مشاهده شد و بازار فرعی نیز فروش 100 تن شیر خشک را تجربه کرد.

    برچسب ها