عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

مزیت و معایب دستور العمل بانک مرکزی برای صندوق‌ها

عصر بازار- به اعتقاد نیکچری پول هایی که باید از طریق بازار سرمایه وارد تولید و چرخه تامین مالی شرکت ها شود هم اکنون در بانک خوابیده و نرخ سود بالا و بدون ریسک اجازه خروج این پول ها از بانک ها را نمی دهند.

مزیت و معایب دستور العمل بانک مرکزی برای صندوق‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، عباس نیکچری، کارشناس بازار سرمایه  به تاثیر دستورالعمل اخیر بانک مرکزی در خصوص سرمایه گذاری اوراق بهادار از سوی مؤسسات اعتباری و بانک ها اشاره کرد و گفت : این دستورالعمل در خصوص سرمایه گذاری بانکها در صندوق ها است و بر فعالیت صندوق ها تاثیری ندارد زیرا بانک ها سهم عمده ای از واحد های سرمایه گذاری صندوق ها را در اختیار ندارند .
    در این زمینه اغلب بانک ها صاحب یونیت های ممتاز صندوق های سرمایه گذاری هستند و در مقابل صندوق ها وجوه جمع آوری شده را در بانک ها سپرده می نمایند .
    وی افزود: به هر حال حتی اگر بانکها الزام قانونی برای واگذاری یونیت های خود در صندوق های سرمایه گذاری را داشته باشند ، باز هم برای فعالیت صندوق ها محدودیتی ایجاد نمی شود و صندوق ها مجدداً با فروش یونیت های مذکور به سایر سرمایه گذاران ، وجوه حاصل از آنرا به بانک های مربوطه بازمی گردانند .
    به گفته این مقام مسئول تا زمانی که نرخ سودهای بانکی 20 درصد را شاهد هستیم نمی توانیم نقدینگی قابل توجهی را در بازار سرمایه جذب کنیم.
    به اعتقاد نیکچری پول هایی که باید از طریق بازار سرمایه وارد تولید و چرخه تامین مالی شرکت ها شود هم اکنون در بانک خوابیده و نرخ سود بالا و بدون ریسک اجازه خروج این پول ها از بانک ها را نمی دهند.
    وی در مورد روند بازار سرمایه تا شش ماه آینده نیز تصریح کرد : با توجه به تغییرات احتمالی کابینه دولت ، ارزیابی وضعیت بازار سرمایه در شش ماهه دوم سال منطقی تر خواهد بود .
    شناسایی صنایع ارزنده بورسی سوال دیگری بود که نیکچری در پاسخ به آن اظهار داشت : در شرایط کنونی صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی ها و خودروئی ها جزء صنایع برتر بازار محسوب می شوند ؛ البته در حوزه حمل و نقل با توجه به برنامه های دولت جهت توسعه حوزه مذکور ، رشد این صنعت دور از انتظار نیست .

    برچسب ها