عصر خودرو

مرکز آمار ایران اعلام کرد:

کاهش ۵۲ درصدی معاملات مسکن در کشور

عصر بازار- مرکز آمار ایران از افزایش ۸.۴ درصد نرخ اجاره‌بها در نیمه نخست سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ خبر داد. مطابق گزارش این مرکز قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در مدت یاد شده نیز ۳ درصد افزایش یافته است.

کاهش ۵۲ درصدی معاملات مسکن در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بر اساس سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور  متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور 10476 هزار ریال بوده است که نسبت به دوره‌ قبل 2 درصد و نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته است.

    تعداد این معاملات در کل کشور نسبت به دوره قبل 48.5درصد و نسبت به دوره‌ مشابه سال قبل 52.8درصد، کاهش داشته است.

    متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور 14843 هزار ریال بوده است که نسبت به دوره‌ی قبل 4 درصد و نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشته است، همچنین تعداد این معاملات در سطح کل کشور نسبت به دوره‌ی قبل 34.2درصد و نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل 31.4 درصد، کاهش داشته است.

    متوسط اجاره ماهانه به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور 77459 ریال بود که نسبت به دوره‌ قبل 6.9 درصد و نسبت به دوره‌ مشابه سال قبل 8.4 درصد افزایش داشته است، همچنین تعداد این معاملات در سطح کل کشور نسبت به دوره‌ قبل 35.1 درصد افزایش و نسبت به دوره‌ مشابه سال قبل 0.9 درصد کاهش داشته است.

    انتهای پیام/

    برچسب ها