عصر خودرو

شرایط واگذاریهای پس از برجام اعلام شد

عصر بازار: رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: انتظار می رود با اجرایی شدن مفاد برجام ورود سرمایه گذاران خارجی به اقتصاد کشور رونق بگیرد و سرمایه گذاران داخلی نیز میل بیشتری برای حضور در واگذاریهای این سازمان از خود بروز دهند.

شرایط واگذاریهای پس از برجام اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پوری حسینی با اشاره به این که افزایش کارایی و بهره وری و نیز توانمندسازی بخش خصوصی و کوچک سازی دولت از اهدافی است که اجرای سیاست خصوصی سازی آن را دنبال می کند گفت: از سال 80 تاکنون حدود 1100 شرکت در دستور کار خصوصی سازی برای واگذاری قرار گرفته است که تنها حدود 120 شرکت از این تعداد برای واگذاری در سال 94 به عنوان سال پایانی اجرای خصوصی سازی در کشور باقی مانده است.

    رییس کل سازمان خصوصی سازی با تاکید بر انجام وظایف سازمانی برای واگذاری سهام شرکت های دولتی با وجود شرایط نامناسب بورس اذعان داشت: هرچند شرایط حاکم بر بورس بر روند واگذاری ها تاثیر داشته اما این سازمان برنامه های مناسبی را برای واگذاری سهام شرکت های دولتی در نیمه دوم سال پیش بینی کرده است.
    پوری حسینی با اشاره به این که در مجموع 32 درصد از کل واگذاریهای انجام شده از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی سازی در دو سال فعالیت دولت یازدهم صورت گرفته است گفت: بنا داریم تا پایان امسال شرکتهای باقی مانده دولتی را نیز با اراده قوی به بخش خصوصی واگذار کنیم.
    وی در خصوص لایحه آزادسازی سهام عدالت نیز تصریح کرد: ابتدا باید لایحه در دولت تصویب شود و پس از تصویب و تقدیم شدن به مجلس در خصوص مفاد آن توضیحاتی ارائه می شود.
    پوری حسینی در خصوص وضعیت واگذاریهای این سازمان در شرایط پساتحریم اذعان داشت: در شرایط پساتحریم انتظار می رود سرمایه جدید از داخل و خارج وارد بازار شود اما فعلا این اتفاق نیفتاده است.
    وی گفت: با این حال بنظر می رسد با اجرایی شدن مفاد برجام ورود سرمایه گذاران خارجی به اقتصاد کشور رونق بگیرد و سرمایه گذاران داخلی نیز میل بیشتری برای حضور در واگذاریهای این سازمان از خود بروز دهند که بر این اساس قصد داریم با حضور در دومین نمایشگاه بین المللی بورسی، بانک، بیمه بازار سرمایه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایه گذاری کشور که در آبان ماه امسال برگزار می شود شرایط مناسبی را برای معرفی وظایف و رسالتهای سازمان خصوصی سازی فراهم کنیم و از سوی دیگر با معرفی شرکتهای قابل واگذاری و چگونگی حضور سرمایه گذاران در واگذاریهای این سازمان اقدام مناسبی را در استفاده از فرصتهای اطلاع رسانی فراهم آوریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها